Robert Clark 64
€ 360.000,-

Robert Clark 64

€ 360.000,-
1982
19.66 Lengte (m)
Aluminium
Diesel
408
FOR SAIL YACHTBROKERS

FOR SAIL YACHTBROKERS

Kabbelaarsbank 1
3253 ME Ouddorp


011167... Toon Vermeld BotenBank.nl wanneer u contact opneemt met de verkoper.


FOR SAIL YACHTBROKERS

Kabbelaarsbank 1
3253 ME Ouddorp


011167... Toon Vermeld BotenBank.nl wanneer u contact opneemt met de verkoper.


FOR SAIL YACHTBROKERS

Kabbelaarsbank 1
3253 ME Ouddorp


011167... Toon Vermeld BotenBank.nl wanneer u contact opneemt met de verkoper.

Eindelijk de gedroomde boot gevonden maar nog niet direct het geld beschikbaar? Een lening afsluiten doe je niet zomaar. Denk goed na over de financiële gevolgen zodat je vooraf zeker weet dat er achteraf geen tegenvallers zijn. Lees verder.


Het vaarverkeer in de Nederlandse wateren neemt steeds meer toe. Door de drukte op het water is de kans op schade ook steeds groter. Zorg voor een passende bootverzekering die vaargebied en -gedrag dekt. Lees verder.





Video

Omschrijving Robert Clark 64

Prachtig klassiek zeewaardig jacht in een uitmuntende staat van onderhoud. Recente refit: nieuwe motoren, masten, zeilen, teak betimmering, etc.
Algemeen
Roer: roer aan skeg (zowel boven als
onderaan)
Besturing: 1x gelakt teak stuurwiel (met een hydraulische Simrad RPU3000 pomp - 2005) in het deckhouse en een rvs stuurwiel (leder moet vernieuwd worden) in de achterste (stuur-)kuip met een mechanische overbrenging
Ramen: 7x Goiot dekluik, 2x Gebo (op de opbouw - vernieuwd in 1998) dekluik, diverse ramen en patrijspoorten
Overig: Dit unieke Ocean-Going zeiljacht is in een perfecte staat van onderhoud

De huidige 3e eigenaar heeft het exterieur volledig laten renoveren in 2005

En in 2009 zijn de complete tuigage, de teak betimmering, alle systemen, de apparatuur en nog veel meer andere zaken vernieuwd

Er is in totaal ruim € 700.000 geïnvesteerd

Door omstandigheden is de toen geplande zeiltocht niet doorgegaan, waardoor CAPE HORN nog altijd in een TOP conditie en bijna nieuwstaat verkeert en alleen de prachtige klassieke lijn het bouwjaar (1982) verraad

De volledige aluminium romp is in 2005 gestraald, behandeld met GP Coating, AWL-GRP Trowalable Fairing Compound en AWL-GRIP 545 Anti-corrosive Epoxy Primer lagen en daarna donker blauw (AWL-GRIP topcoat) gespoten

Het onderwaterschip is toen voorzien van antifouling

In de winter van 2012/2013 is het jacht voor het laatst op de wal geweest en in het voorjaar van 2014 werd een antifouling aangebracht

De anodes waren nog in een goede staat

In April 2014 zijn romp-dikte-metingen gedaan (rapport is beschikbaar); de kielsectie is vervaardigd van 8,5 mm en de rest van 6,5 - 7 mm

Het jacht heeft een Europa nummer (Internationaal scheepsregistratienummer)


Accommodatie
Materiaal, kleuren: teak betimmering. In 2009 is het jacht (vanaf de achterhut naar het voorschip) helemaal leeg geweest, waarna het proffesioneel met teak is afgewerkt. Rode stoffen bekleding in de salon (compleet vernieuwd in 2000 - in goede conditie)
Hutten: voorkajuit (met 1x 2 persoonsbed en 1x 1 persoonsbed), 2x hut in het voorschip met een stapelbed en de salon in het achterschip
Stahoogte: - 2,05 meter
TV: 2009 : Samsung Flatscreen TV (aangesloten op de Intellian sateliet ontvanger en op de Sony DVD-speler) in de achterhut/salon
Overig: In 2009 is het volledige interieur vanaf de salon in het achterschip tot aan de voorpunt leeg gehaald, waarna de binnenkant van de romp behandeld is met een coating en rondom volgespoten met schuim (voor een goede isolatie)

De indeling van het voorschip is volledig veranderd en door een scheepstimmerwerf in teak afgewerkt is

De indeling van voor naar achter gezien: voorkajuit met een tweepersoons bed aan bakboord en een éénpersoons bed aan stuurboord - een douche aan bakboord - 2x hut (bakboord en stuurboord) met een stapelbed - een toilet aan bakboord naast de trap

In het voorschip is witte Courtesy vloer-verlichting gemonteerd (voor 's nachts)

De plafonds zijn met witte panelen afgewerkt

Alle hutten zijn in 2009 voorzien van luxe matrassen met een damp-werende laag

Het werkblad van de kombuis is in 2009 vervangen door een Antraciet Corian werkblad met een dubbele rvs wasbak

Boven het kooktoestel hangt een afzuigkap (24 Volt)

In de kombuis is een elektrische Bep-Marine gas-afsluiter gemonteerd

In 2009 is rondom de achterhut een teak handgreep gemonteerd

Op het schot in de achterhut hangen een Barometer en een klok en er staat een Barograaf

Tussen de ruime berging in de voorpunt en de voorkajuit staat een waterdicht schot

Deze berging is vanaf het voordek toegankelijk via een dekluik en tevens vanuit de voorkajuit via een waterdicht afsluitbare deur

In de kuip is een aansluiting van de dekwaspomp (met buitenwater)


Motor, electra, water
Vermogen: 93 kW
Brandstoftank aantal: en dagtank van ca. 550 liter
Voortstuwing: 2x een 3 blads Vari-prop (2005)
Bedieningspaneel: vernieuwd in 2005
Dynamo: 2x
Watersysteem: elektrisch met een Hydrofoor waterpomp (vernieuwd in September 2019) en een Jabsco Accumulator drukvat (2009)
Warm water: 2005 : 220 Volt Kabola B-Tap verwarming met warmwater voorziening
Watertank & materiaal: (aan binnenzijde van de romp) plus een ca. 250 liter rvs tank (2009), die zowel via een vulopening als via de watermaker gevuld kan worden en middels een afsluiter in de hoofdtank overloopt. Op deze tank is Jabsco Hydrofoor pomp met een aparte kraan (in de kombuis) aangesloten (schoon water tap punt)
Vuilwatertank & materiaal: 1x grijswatertank (waarop alle wasbakken en de douche zijn aangesloten) met een vlotter (2009) en een elektrische pomp (2009) met een dekaansluiting. 1x zwartwatertank (waar de toilet op aangesloten is). Onderin de tank is een elektrische vermaler gemonteerd en via een elektrische Rheinstrom pomp naar zee geleegd kan worden. Daarnaast kan de tank via de dekaansluiting worden leeggepompt
Watermaker: 2007 : Spectra Watermaker MPC-3000 (nog nooit gebruikt)
Walstroom: vaste walstroomaansluiting met een aardlekschakelaar
Voltmeter: 5x Voltmeter en 3x Amperemeter
Overig: Er is een lek-spanning meter (aangesloten op de romp)

1x Mastervolt IVO Smart

1x Mastervolt Charger Control

1x Link 10 Battery Condition meter

Er is bewust voor gekozen om de service accu's allen via de walstroom en via de generator te kunnen laden, dus niet via de dynamo's op de motoren. Via een noodstart-functionaliteit waarmee de motor-accu's aan de service accu's of aan een nood-accu-set gekoppeld kan worden

De service accu's, de acculaders, de omvormer, de Sure Power (Model 1202) Multi Battery Isolator, de Furuno Tuner en alle 24 Volt en 220 Volt zekeringkasten zijn achter het waterdichte schot (achter de salon) in een afgesloten ruimte (onder de stuur-kuip) ingebouwd

In 2005 is alles uit de motorkamer verwijderd, is opnieuw ingericht, opgebouwd en vernieuwd. Zo zijn alle wanden geïsoleerd en voorzien van ontdreuningsplaten

2005 : Nieuwe rvs schroefassen

Alle pompen zijn vernieuwd en aangesloten op nieuwe Aquaterm Phisiotherm pijpen (in het gehele jacht)

Alle elektrische bedrading is professioneel vernieuwd en hiervan is een elektrisch schema aanwezig

Er is 2x een buitenwater-inlet geïnstalleerd; beide met een wierfilter en zowel er onder als er boven uitgerust met een afsluiter. Hierop zijn de beide motoren, de generator, de 24 Volt Rheinstrom dekwaspomp, de 24 Volt elektrische toilet en de watermaker aangesloten

2x Duplex Racor dieselfilter met waterafscheider en kijkglas voor de motoren

2x Duplex Racor dieselfilter met waterafscheider en kijkglas voor de generator

1x Racor dieselfilter voor de Kabola kachel

De laatste service beurt aan de motoren is in 2014 uitgevoerd

De motor kamer is voorzien van een werkbank (stahoogte) met een schroefbank, 2x 230 Volt stopcontact en bergruimte voor gereedschap

Er is een handmatige en een elektrische pomp, waarmee vuil uit de dieseltank kan worden afgezogen

De ontluchting van zowel de grijswatertank als van de zwartwatertank zijn aangesloten op één geurfilter, die in de motorkamer hangt


Tuigage
Type tuigage: getuigd
Rondhouten, verstaging: 2x donker blauw gespoten Selden mast (2009), 2x donker blauw gespoten giek (2009) en 2x donker blauw gespoten Rodkicker (2009), rvs Dyform verstaging (2009 - spanners voorzien van aluminium Hasselfors pijpen), rvs diamant verstaging in de hoofdmast, dubbele set donker blauw gespoten open zalingen in de hoofdmast, enkele set donker blauw gespoten open zalingen in de bezaanmast en een hydraulische Holmatro HIA 48-22S achterstagspanner (2006)
Lieren: rvs Anderson lieren: 2x 46ST (elektrisch met 1 snelheid - 2009), 2x 68ST (elektrisch met 2 snelheden - 2009), 2x 46ST (handmatig - 2009). Lewmar lieren: 2x 48ST, 3x 40ST, 4x 28ST
Zeilen materiaal: Cruiser Offshore Dacron en Laminaat DCX
Bezaan: 2009 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : doorgelat bezaan zeil (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Genua: 2009: De Vries : Laminaat DCX : rolkluiver (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Genua reefsysteem: 2009 : elektrische Bamar MEJ1.02 rolkluiver-installatie (bedienbaar vanuit het deckhouse en middels een wire-less afstandsbediening)
Fok: 2009 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : rolgenua (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Voorzeil rolsysteem : 2009 : elektrische Bamar MEJ1.02 rolgenua-installatie (bedienbaar vanuit het deckhouse en middels een wire-less afstrandsbediening)
Gennaker: Gennaker (190m2)
Overig: De masten zijn in 2013 (liggend) door Tuned gecontroleerd

2x Antal rails met stoppers op de hoofdmast (waarop de vallen van de kluiver en genua worden vastgezet en de hijs-vallen worden weggehaald)

Wegneembare Kevlar stag (voor een stormfok)

Blauwe grootzeilhuik en bezaanhuik, beide voorzien van Lazy-Jacks

Ronstan en Harken dekbeslag (blokken en rails) en Spinlock stoppers

Donker blauw gespoten Carbon Hall (2009) Spinnakerboom (hangend op een rails aan de voorzijde van de mast)


Navigatie en electronica
Roerstandaanwijzer: 2009 : Simrad IS15 roerstandaanwijzer
Overig: Simrad Robertson FU 35 Joystick bediening in het deckhouse, waarmee snel van koers kan worden veranderd (deze Joystick bediening is aangesloten op de hydraulische Simrad RPU3000 stuurpomp)

2x Industrieële boord-computer (1x voor internet gebruik en 1x (is defect) voor het inmiddels verouderde Tsunami navigatie-pakket) met een Flatscreen en een toetsenbord in het deckhouse

In het deckhouse hangt een Barometer

Intellian Satelliet ontvanger met Tuner (antenne staat op een paal op het achterdek)

Geïsoleerde achterstag die als antenne voor de SSB fungeert


Uitrusting
Ankerlier: 2009 :Maxwell (up-down)
Zwemtrap: aluminium zwemtrap
Zeerailing: rvs scepters (90 cm)l, dubbeldraads rvs zeerailing met midscheepse doorgangen
Overig: De Exalto ruitenwissers op de 3 voorruiten van het deckhouse zijn in 2009 aangebracht

Op het achterschip zijn 2 Custom Built rvs verhaalklampen (elk voorzien van 2 kunststof rollen) gemonteerd

Op het voordek staan 3 rvs Vetus luchthappers (2009), die van binnenuit afsluitbaar zijn


Veiligheid
Radarreflector: Echomax radarreflector in de top van de hoofdmast
Gasbun met afvoer: 2x afgesloten gasbun, het complete systeem is afgeperst op 05-07-2013 en goedgekeurd
Overig: Noodhelmstok

Reddingsjoon

De luchthoorn is op het dak van het deckhouse gemonteerd

Het jacht is als Z-Schip in het Nederlandse scheepskadaster ingeschreven en bij verkoop wordt het jacht vrij op naam opgeleverd


Robert Clark 64 uit 1982 te koop op BotenBank.nl.

Robert Clark 64


Lees meer / minder

Meer informatie: forsailyachtbrokers.nl

Basisinformatie


Merk: Robert Clark
Type: 64
Lengte (m): 19.66
Breedte (m): 4.68
Diepgang: 2.2
Staat van onderhoud: Gebruikt
Bouwjaar: 1982
Prijs: 360.000,-
Valuta: Eur
BTW: Paid

Specificaties


Romp: Aluminium
Rompsoort: Semi S-spant
Helmstok of stuurwiel: Stuurwiel
Soort kiel: Semi-langkieler
Hoogte: 21
Haven: For Sail North Pontoon In Enkhuizen
Land haven: NL
Werf gebouwd:

Motor


Merk: Caterpillar
Type: 3056 Turbo
PK vermogen: 125
Aandrijving: Shaft
Bouwjaar motor: 2006
Branstofsoort: Diesel
Kruisvorm max??: 9
Uren: 635
Inhoud brandstoftank (liters): 1100

Navigatie & Elektronica


Dieptemeter:
GPS: (datum Is Niet Meer Correct, Maar Heeft Wel De Juiste Positie)
Kaartplotter: Zit Een Navigatie Pakket (moet Ge-up-date Worden)
Kompas: Electronisch Kompas (2009) In Het Deckhouse En Danforth Kompas In De Achterste (stuur-)kuip
Marifoon:
Navigatielichten: 3 Kleuren Top- (2009 - Led), Anker- (2009 - Led), Stoom- (2009 - Led), 2x Zaling- (2009 - In Hoofdmast En In Bezaanmast), Boeg- En Hekverlichting
Navtex:
Radar: De Radardome Is Aan De Zijkant Van De Bezaanmast Bevestigd
Roerstandaanwijzer: 2009 : Simrad Is15 Roerstandaanwijzer
Windmeter: In Het Deckhouse En Een Simrad Is15 Windmeter In De Achterste (stuur-)kuip (met Vocht Erin)
Afstandsbediening:

Interieur


Aantal kooien: 8
Aantal cabines: Voorkajuit (met 1x 2 Persoonsbed En 1x 1 Persoonsbed), 2x Hut In Het Voorschip Met Een Stapelbed En De Salon In Het Achterschip
Toilet(ten):
Douche binnen:
Koelkast:
Vriezer:
TV:
Audio:
Verwarming:
Kooktoestel:

Uitrusting


Anker:
Zwemtrap: Aluminium Zwemtrap
Acculader: 2007 : 2x Mastervolt Mass 24v/100a
Omvormer: Mastervolt Mass Sine 24v/220v/2.500w (2007) En Een Aantal 24v/12v Omvormers (2005)

Tuigage


Stormfok:
Genua:
Gennaker:
Spinnaker:

Veiligheid


Bielspomp:
Pagina Afdrukken

Meer advertenties van deze aanbieder

Najad N570 CC
Najad N395 CC
Gib'Sea 35 Master

Laatst bekeken

Robert Clark 64
FOR SAIL YACHTBROKERS

FOR SAIL YACHTBROKERS

Kabbelaarsbank 1
3253 ME Ouddorp


011167... Toon Vermeld BotenBank.nl wanneer u contact opneemt met de verkoper.
Pagina Afdrukken
Bericht
Ongeldig e-mailadres
Vul verplichte velden in
© 1996 - 2019 BotenBank.nl is een activiteit van Arimpex Media Services.