Mulder Double Ender
€ 45.000,-

Mulder Double Ender

€ 45.000,-
1938
11.4 Lengte (m)
Hout
Diesel
1068
FOR SAIL YACHTBROKERS

FOR SAIL YACHTBROKERS

Paktuinen 2A
1601GD Enkhuizen


18jaar actief op
BotenBank.nl

+31 (0)850 060... Toon Vermeld BotenBank.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.


Aangeboden door:

FOR SAIL YACHTBROKERS

Paktuinen 2A
1601GD Enkhuizen


18jaar actief op
BotenBank.nl

+31 (0)850 060... Toon Vermeld BotenBank.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.


FOR SAIL YACHTBROKERS

Paktuinen 2A
1601GD Enkhuizen


18jaar actief op
BotenBank.nl

+31 (0)850 060... Toon Vermeld BotenBank.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.

Eindelijk de gedroomde boot gevonden maar nog niet direct het geld beschikbaar? Een lening afsluiten doe je niet zomaar. Denk goed na over de financiële gevolgen zodat je vooraf zeker weet dat er achteraf geen tegenvallers zijn. Lees verder.


Het vaarverkeer in de Nederlandse wateren neemt steeds meer toe. Door de drukte op het water is de kans op schade ook steeds groter. Zorg voor een passende bootverzekering die vaargebied en -gedrag dekt. Lees verder.





Omschrijving Mulder Double Ender

Prachtig klassiek ontwerp, teak romp, keurig onderhouden, marifoon, koelkast, zonnepaneel, motor in 2017 gereviseerd, toilet+afsluiters+slangen (2018)

Algemeen
Roer: aangehangen roer achter de doorlopende kiel
Ramen: dekluik en Goiot patrijspoorten met gehard glas
Overig:
  • Teak romp met een Iroco bovenrand en een teak stootlijst.
  • Het schip is buitenom volledig gevernist in augustus 2020.
  • Het dak van de opbouw is Watervast Multiplex met Epifanus grondverf en lak.
  • Achterdek is in juli 2019 volledig vernieuwd.


Vernieuwingen Restless :

2020

  • Opbouw, kuip en romp gevernist.

2019

  • Nieuw achterdek van teak.
  • Nieuw mahonie blok rond roeras.
  • Totale kosten € 4.500.
  • Nieuw plexiglas luik bij de entree.
  • Nieuwe schoten.
  • Nieuwe bilgepomp met een nieuwe vlotter.
  • Romp gevernist.
  • Nieuw watervast Multiplex onderdekplaten onder het teak van het stuurboord gangboord.
  • Bezaanmast gerefit en gevernist.
  • Beide gieken in september gevernist.

2018

  • Nieuwe koppakking motor.
  • Alle verstuivers afgeperst.
  • Een verstuiver vernieuwd.
  • Een nozzel vernieuwd.
  • Brandstofkraan nieuw.
  • Nieuw schakelblok voor electra bij de motor.
  • Acht nieuwe spanten onder de mastvoet.
  • Nieuwe spant boven de hak aan bakboordzijde.
  • Twee nieuwe kogelkranen en twee nieuwe slangen voor de toilet.
  • Dekluik geleiders vervangen met nieuw mahonie.
  • Drie nieuwe oliekeerringen met rvs veer en twee rvs circlip type J, ook van rvs in de waterkering van de galant.
  • Nieuwe schroefaskoker met nieuw rubber achterzijde as.
  • Nieuwe zalingen hoofdmast.
  • De toiletslangen vernieuwd (door geurvrije sanitair slangen).
  • De afsluiters van de toilet vernieuwd.

2017

  • Flexibel zonnepaneel van ongeveer 60 Watt en een regelaar.

2016

  • Nieuwe radio.
  • Nieuw toilet. Jabsco met extra waterlock (€ 139).
  • Nieuwe fundering voor de achterbolder.
  • Bijna alle eikenhouten balken onder het achterdek vernieuwd.
  • Nieuw onderdek aldaar van 15 jaar garantieplex.

2015

  • Onderdek tussen dinette en bed bakboord vernieuwd.

2014

  • Nieuw frame voor de motorfundering.
  • Aantal spanten daaronder vervangen/verstevigd.
  • Drie nieuw stootdempers.
  • Motor-kop lichten, vlakken.
  • Spruitstuk eraf geweest.
  • Nieuwe koppakking.
  • Nieuwe pakking kniestuk.
  • Voorsteven vernieuwd.
  • Eiken achtersteven deels vervangen.
  • Romp onder water: veel naden voorzien van nieuw hennep breeuwsel. Alle naden voorzien van nieuwe kit (tyxophalte).
  • Keerkoppeling gereviseerd door Mulder te Ridderkerk voor € 1.062.

2013

  • Twee AGM accu’s Cellpower CPC 135.
  • Ledlampen aangebracht in top en stoomlicht.
  • Bij de motor diverse slangen vervangen.
  • Norzel vervangen.
  • Kosten ongeveer € 800.

2011

  • Kuip: onderbalken gedeeltelijk vernieuwd en een nieuwe watervaste ondervloer aangebracht.

2010

  • Nieuw plexiglas in dekluik salon.
  • Onderdek bakboord boven dinette/keuken vervangen.
  • Dekspanten aldaar gerepareerd.
  • Betimmering boven dinette vervangen door eikenhout.
  • Toilet vervangen.

2008

  • Twee zalingen van de hoofdmast vernieuwd (eiken).
  • De twee accu’s vervangen.
  • Drie huiken vernieuwd : € 740.

2007

  • Deel van de achtersteven vervangen.
  • In de romp twee spanten vervangen en een nieuwe stalen Floor aangebracht.
  • Stootblok tussen motor en as vernieuwd.

2006

  • Kuip: nieuw brugdek.

2005

  • Verstuiver linkerzijde motor ingeschuurd door Mulder motoren ivm dieselolielekkage, kosten € 296.

2002/2003

  • Alle witte naden in romp bakboord vernieuwd.
  • Mastvoet bezaan vervangen door RVS.

2001

  • Volledige motorrevisie door Mulder Motoren te Rotterdam (waaronder een geheel nieuw motorblok).
  • Reconstructie van het roer, met nieuwe lagerbussen en aspennen.
  • Vernieuwing alle slangen.
  • Nieuwe bronzen schoefaskoker, met flexiseal en waterinlaatset.
  • Totale kosten € 30.000.

2000

  • Drie wantputtings aan bakboord voorzijde vervangen door RVS.

1998

  • Nieuw Bruynzeel dek op de kajuit.
  • Deel van de deklatten vervangen door nieuw teak.
  • Voorbolder verwijderd, gerestaureerd en met nieuwe RVS-beugels vastgezet.
  • Achterbolder vervangen en met nieuwe RVS-beugels vastgezet.
  • Dekbalk tussen kajuit en dek aan de voorzijde vervangen door nieuwe teakbalk.
  • Berghout geheel vervangen door nieuw teak, gelijmd en met nieuw RVS geschroefd.
  • Voorsteven vanaf ongeveer 20 cm. onderdeks volledig vervangen door nieuw Amerikaans eiken.
  • Voorstevenkap vervangen door nieuwe RVS-kap.
  • 53 Oplengers vervangen door nieuw teak.
  • 3 Blads vaste schroef vernieuwd.
  • Totale kosten : € 12.500.

1996 :

  • Hoofdmast vervangen.

Accommodatie
Materiaal, kleuren: Teak en eiken
Overig:

2018 :

  • De toiletslangen vernieuwd (door geurvrije sanitair slangen).
  • De afsluiters van de toilet vernieuwd.

Motor, electra, water
Vermogen: / 28,34 kW
Bouwjaar: in 1992 ingebouwd
Voortstuwing: 1998 : 3 blads
Zonnepaneel: 2017 : SunSaver-6 Solar Controller SS-6L-12Volt
Watersysteem: voetpomp
Overig:
  • Groot onderhoud aan de motor : 2001 (spruitstuk en kop eraf geweest), 2014 (spruitstuk en kop eraf geweest), 2018 (koprevisie) en in het voorjaar 2019 (gedeeltelijke revisie).
  • 12 Volt stopcontact bij de kaartentafel.

Tuigage
Rondhouten, verstaging: hoofdmast (1996), bezaanmast (gerefit en gevernist in 2019), 2x giek (beide in september 2019 gevernist), rvs verstaging
Lieren: Goiot
Bezaan: Bezaanzeil (oud)
Fok: 2x fok (oud)
Overig:

2008 :

  • Rode grootzeilhuik, bezaanhuik en huik voor de fok.
  • Twee zalingen van de hoofdmast vernieuwd (eiken).

Veiligheid
Gasbun met afvoer: advies : gasinstallatie laten keuren en gasslangen vernieuwen)
Overig:
  • Gasdetector.

Mulder Double Ender uit 1938 te koop op BotenBank.nl.

Mulder Double Ender

Lees verder
Sluiten
Meer informatie: forsailyachtbrokers.nl

Basisinformatie


Merk: Mulder
Type: Double Ender
Lengte (m): 11.40
Breedte (m): 3.00
Diepgang (m): 1.65
Staat van onderhoud: Gebruikt
Bouwjaar: 1938
Valuta: Eur
BTW: Paid

Specificaties


Romp: Hout
Rompsoort: S-spant
Helmstok of stuurwiel: Helmstok
Hoogte (m): 13.50
Haven: In Wemeldinge, Along The For Sail South Floating Sales Jetty.
Land haven: NL
Werf gebouwd:

Motor


Merk: Volvo Penta
Type: Md2003
Bouwjaar motor: 1985
PK vermogen: 38
Aandrijving: Shaft
Branstofsoort: Diesel
Kruissnelheid: 7
Inhoud brandstoftank (liters): 80

Navigatie & Elektronica


Dieptemeter:
Marifoon:
Navigatielichten:
Log:

Interieur


Aantal kooien: 2
Aantal cabines: 1
Toilet(ten):
Koelkast:
Vriezer:
TV:
Audio:
Kooktoestel:

Uitrusting


Zwemtrap:
Acculader:

Veiligheid


Bielspomp:
Pagina Afdrukken

Aangeboden door:

FOR SAIL YACHTBROKERS

FOR SAIL YACHTBROKERS

Paktuinen 2A
1601GD Enkhuizen


18jaar actief op
BotenBank.nl

+31 (0)850 060... Toon Vermeld BotenBank.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.
Pagina Afdrukken
Bericht
Ongeldig e-mailadres
Vul verplichte velden in

Meer advertenties van deze aanbieder

Laatst bekeken

Mulder Double Ender
© 1996 - 2020 BotenBank.nl is een activiteit van Arimpex Media Services.