Opgericht in 1842 te Sarnico, een klein Noord-Italiaans stadje aan de oevers van het Lago d'Iseo, is Riva inmiddels een werf met ervaring te noemen. Pietro Riva, een jonge visserman met een reparatiewerf, leverde opvallend goed werk af wat de basis vormt van generaties lange kwaliteitsbouw.
Specs:
lengte: 33.53m
breedte: 7.27m
diepgang: 1.99m
motoren: MTU
type: 16V 2000 M96L
vermogen: 2638hp
max snelheid: 26kn
brandstoftank: 25300L
Meer informatie:
Yacht Consult
Scheepmakerij 250
3331 MB Zwijndrecht
+31 6 25 05 07 79
Het huidige aanbod van Riva op onze website bekijken? Klik hier

Ernesto Riva
In 1880 alweer nam Ernesto Riva, een van Pietro's zonen, de werf over. Met behoud van het goede van vroeger voegde Ernesto een nieuwe dimensie toe aan de Riva producten, de eerste verbrandingsmotor werd geïnstalleerd en men ging grotere boten bouwen voor passagiervervoer en vracht. Serafino volgde zijn vader op. Hij stopte de productie van grotere boten en kwam met het idee om Riva te lanceren als specifieke boot voor buitenboordmotoren. In 1912 lukte het Serafino om aan boord van zijn raceboot, de respectabele snelheid van 24 km/u te halen. Hij was hiermee een winnaar in het internationale circuit van prehistorische powerboatracers.
Riva racing
Naast racen ontwikkelde de markt voor plezierboten zich voorspoedig. Riva is hierop ingesprongen met haar alomaanwezige vakmanschap en ervaring in combinatie met een ongekend luxe en stijlvolle uitvoering van haar producten.
Carlo Riva
In de 50er jaren kreeg erfgenaam Carlo Riva de expertise en het prestige van de werf in handen en creëerde een modellenreeks houten plezierboten met de kenmerkende lijnen die tot in de huidige tijd als onweerlegbaar mooi worden ervaren.
Techniek
Technische ontwikkelingen gingen uiteraard wel door, in 1969 verliet de eerste Riva met polyester romp de werf. Uitbreiding van de modellenreeks volgde met als hoogtepunt de toetreding tot de Ferretti Group in het jaar 2000. Met deze nieuwe Italiaanse eigenaren kwam het na enkele jaren onder Engelse vlag, weer geheel goed met de bloeddruk van de oudgedienden in Serafino. Tegenwoordig staat Riva voor een brede modellenreeks stijlvolle plezierjachten. In Nederland vertegenwoordigd door Yacht Consult.
Riva 110
Het huidige vlaggenschip is de Riva 110, oogstrelend in stijl en design. Voorzien van prestaties die er nog niet waren. Door de samenwerking tussen Officina Italiana Design, de studio opgericht door Mauro Micheli samen met Sergio Beretta van het Ferretti Group Product Strategy Committee en de afdeling Engineering, is de Riva 110 een prachtig flybridge-jacht geworden, de grootste die de werf ooit heeft verlaten. Het volledig vernieuwde ontwerp van de romp meet bijna 110 met een breedte van 11 voet. Het uitwendige ontwerp bouwt voort op de vloeiende lijnen van de bestaande Riva100 'Corsaro. Met een super sportief profiel, laat de Riva 110 ' zich ook graag van haar luxueuze kant zien. Een groot raam in de romp met geïntegreerde patrijspoort maakt van de eigenaarscabine een belevenis. In de salon een lang glazen plafond dat zich uitstrekt over het gehele woongedeelte. Zo zit de Riva 110 vol met innovatie, design en pure klasse. Een jacht die haar gelijke niet kent.