• Motorboten
    • Motorjachten en Motorkruisers
    • Sportboten en speedboten
    • Consoleboten en visboten
  • Sloepen
  • Zeilboten
    • Zeiljachten
    • Catamarans en trimarans
  • Bootmotoren
    • Buitenboordmotoren
    • Binnenboordmotoren
    • Hekaandrijving
    • Jet boot motoren
  • Verkopen
    • Verkoop uw boot
  • Bedrijvengids
    • Bedrijvengids
    • Lidmaatschap
  • Watersportnieuws
    • Tips
    • Reviews
    • Kopen
    • Verkopen
BotenbankBotenbankBotenbank
+ Plaats en Beheer Advertenties
Nederland (Nederlands) ▼
Nederland - Nederlands
France - Français
España - Español
United Kingdom - English
Deutschland - Deutsch
Login
Ontvang meldingen over nieuwe advertenties per e-mail
  • Categorie: Cruisers (zeilen)
  • Lengte: 12 - 15 m
  • Jaar: 2020 - 2030
  • Prijs: 300000+ €
Door u aan te melden, gaat u akkoord met onze Gebruiksaanwijzingen
img
  • Home⁄/
  • Boten te koop⁄/
  • Zeilboten⁄/
  • Cruisers (Zeilen)⁄/
  • Solaris⁄/
  • 2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
Prijs aanvragen
Newport, Rhode Island
Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
2025 Solaris 40
  • Home⁄/
  • Boten te koop⁄/
  • Zeilboten⁄/
  • Cruisers (Zeilen)⁄/
  • Solaris⁄/
  • 2025 Solaris 40

2025 Solaris 40 | 12m

Newport, Rhode Island

Prijs aanvragen

engine

Motor

Volvo Penta D1

power

Vermogen in Pk

30hp

engineHours

Draaiuren

-

boatClass

Categorie

Sail Cruiser

length

Lengte

12.19m

year

Jaar

2025

boatModel

Model

40

capacity

Capaciteit

-

Berthon USA

Bekijk telefoonnummer
Nederland

Bootdetails

Omschrijving

De Solaris 40 is een geavanceerde zeiljacht die bekend staat om zijn uitzonderlijke prestaties en innovatieve ontwerp. Met een ruime interieur biedt het luxueus comfort en moderne voorzieningen, wat aantrekkelijk is voor zowel competitieve zeilers als cruiseliefhebbers. De geavanceerde technologie en efficiënte constructie maken het een gewilde keuze voor zeilliefhebbers over de hele wereld.

Contactgegevens
Please contact Peter Houghton at +1 (410) 507 3658
Meer Info

Bouw

RCD Status: De jacht voldoet aan de essentiële veiligheidsvereisten van Richtlijn 94/25/EG of RCDII (2013/53/EU indien van toepassing) (Richtlijn Recreatieve Vaartuigen) en is gecategoriseerd als A – “Oceaan” (of Cat B – afhankelijk van wat van toepassing is). De gebruikte materialen en constructiemethoden zijn ontworpen om een lichte, maar sterke en stabiele romp te construeren, zonder de sterkte en stijfheid te beïnvloeden. Romp en dek, evenals alle andere delen van de jacht, zijn ontworpen om hoge belastingen te weerstaan, wat maximale productduurzaamheid biedt. Romp en dek zijn geconstrueerd in een negatieve mal. Alle zichtbare romp- en deksurfaces zijn gelakt met witte gelcoat. Het Italiaanse Scheepvaartregister RINA controleert de materialen en constructie. RINA keurt ook de constructie van de jacht goed voordat het CE-certificaat wordt afgegeven. Romp, Dek & Bovenbouw Constructie: Romp en dek in sandwichconstructie (type PVC Airex Core) in E-fiberglas. Dit soort structuur geeft een lichte romp die echter veel beter bestand is tegen dynamische belasting en veel stijver is dan een gewone harsgebonden laminaatconstructie. Airex type kern, een geëxpandeerde gesloten cel vinylpolychloride. Vacuümsysteem voor de sandwichlijming. Waar nodig worden versterkingen aangebracht in unidirectionele en bidirectionele laminering en stratificatiekern vervangen door multiplex of inserts met een hogere dichtheid. De sterkte van harsgebonden laminaten voldoet aan de specificaties van de ontwerper en wordt regelmatig gecontroleerd door hun competente technische afdelingen. De transversale (vloer) en longitudinale versterkingen van de romp zijn gemaakt van E-glas en koolstofvezels en vervolgens harsgebonden aan de romp. De hoofdschot is gemaakt van Airex-composiet. De achtersteven kan niet worden geopend. RVS zwemladder aan de achtersteven. Het dekgebied rond de mast en de kettingplaten zal worden versterkt. Waar nodig zal de sandwichkern worden gemaakt van maritiem multiplex in plaats van Airex-kern. De hoofd- en boegkettingplaten zijn gemaakt van roestvrij staal en zijn bevestigd aan versterkte composietstructuren op de romp. De achterste kettingplaten zijn van composiet. Het hoofdschot is gemaakt van composietmateriaal, type Airex. Alle andere schotten zijn gemaakt van eiken multiplex, goed harsgebonden aan de romp en het dek. De nette bilge is gemakkelijk toegankelijk. Om een betere controle in elke hellingshoek te garanderen, zijn de dubbele roeren en dubbele stuurpedestalen standaard. De cockpitstoelen zijn bedekt met teakhouttype rubber dat vacuüm op het dek is gebonden met epoxyharsen. Voorste deksurfaces, cockpitvloer en zijdekken zijn geschilderd met antislipverf. Optioneel kunnen ze worden uitgerust met teakhouttype rubber of teak. Kiel & Roer: De bulbkiel is ontworpen en gebouwd voor hoge snelheden met interne lege pockets en garandeert prestaties en stabiliteit. Het kielballast is gemaakt van lood/antimoon. De kielvin is gemaakt van gietijzer en is bevestigd aan de romp met roestvrijstalen bouten. Er is een uitsparing in de romp voor de roestvrijstalen achterplaat voor de kiel. De kiel is behandeld en beschermd met epoxyproducten. Roestvrijstalen as.

Machines

Motor & Versnellingsbakken: Volvo Penta D1 - 30pk; optioneel 50pk - 60pk. Transmissie - 130 S. De motor is gemonteerd op schokdempers. De motorfundatie is gemaakt van enkelwandig GRP, goed met hars verbonden met de romp en met longitudinale en transversale versterkingen. Aandrijving & Sturing: 1000mm stuurwielen met enkele spaken. Instrumentenbedieningspaneel moet worden gemonteerd bij de stuurstand, stuurboord. Motoruren teller, toerenmeter, brandstofmeter, gaspedaal zijn gemonteerd in de cockpit bij de stuurstanden. Vaste bladv propeller. De Solaris 40 is uitgerust met een dubbele mechanische stuurstand. Roestvrijstalen stuurwielen zijn bedekt met microfiber “lorica”. 1 kompas bij de ingang. Het stuursysteem en de uitrusting zijn van Jefa. De stuurinrichting is beschermd, maar nog steeds gemakkelijk toegankelijk voor inspectie. Het roerbeweging systeem werkt op twee onafhankelijke kettingen en kabels.

Elektrische Systemen

Spanningssystemen: Alle installaties zijn getest voor maritiem gebruik. Het hoofd elektrische systeem zal 12 V zijn. Het elektrische schakelpaneel is verdeeld in 2 delen. 1 schakelpaneel voor AC, bescherming en distributiecontrole met automatische thermomagnetische schakelaars en werkende lichten. Automatische hoofdschakelaar. 1 schakelpaneel voor DC, bescherming en distributiecontrole met automatische thermomagnetische schakelaars en controlelichten voor alle verbruikers. Het DC elektrische systeem is beschermd tegen overbelasting en kortsluiting door algemene thermomagnetische schakelaars die nabij de batterijen zijn gemonteerd, één voor elke batterijgroep en elke verbruiker. Het elektrische paneel is gemonteerd nabij de kaartentafel. Goedgekeurde maritieme elektrische kabels. Alle elektrische installaties zijn goed gezekerd. Batterijbanken: 12V batterijen voeden het verlichtingssysteem, de bilgepomp, drukpompen, ankerlier, koelkast, afvoerpompen, autopilot, navigatielichten en elektronica met een totale capaciteit van 230 A/h. Startbatterijen, 12 V van 75 A/h, opgeladen door de hoofdmotor. Batterijladers: Opladen van batterijen door de alternator van de hoofdmotor. Alternatoren: 1 door de motor aangedreven alternator met een capaciteit van 115 Ah 12 V. De 220 V 50 Hz groep levert stroom aan de AC-gebruikers zoals de ketel, batterijlader (optioneel), stopcontacten. De 220 V 50 Hz groep wordt gevoed door netstroom via een aan de achtersteven gemonteerd stopcontact. 220 V AC stopcontact in de kombuis en salon. Netstroom: De 220 V 50 Hz groep levert stroom aan de AC-gebruikers zoals de ketel, batterijlader (optioneel), stopcontacten. De 220 V 50 Hz groep wordt gevoed door netstroom via een aan de achtersteven gemonteerd stopcontact. 220 V AC stopcontact in de kombuis en salon.

Loodgietersystemen

Alle afsluiters zijn snel operationeel en gemakkelijk toegankelijk. Vers water- en waterverwarmingssysteem: 1 verswaterdrukpomp, warm en koud. 220 V AC-boiler voor warm water, capaciteit 20 lt. Water wordt ook verwarmd door de warmtewisselaar van de motor. Bilgepompen: Het bilgeafvoersysteem met limbergaten is ontworpen om al het water naar het laagste punt van de bilge te krijgen om buitenboord te lozen. Alle pompen zijn gemakkelijk toegankelijk voor onderhoud. 1 handmatige bilgepomp in de cockpit met zuiging in de hoofdbilge. 1 elektrische bilgepomp met zuiging in de hoofdbilge. Alle bilgepompen lozen buitenboord boven de waterlijn.

Tanks

De afvoerslangen van bilgepompen, gootstenen en douches zijn gemaakt van geurloze, stevige rubberen buizen. Brandstof: 15/10 roestvrijstalen tank. Totale brandstofcapaciteit ongeveer 200 l. Koperen buizen voor brandstofleidingen. Brandstoffilter en 1 waterafscheider gemakkelijk toegankelijk. Tank uitgerust met een analoge niveauraanduiding. Vers water: Starre polyethyleen verswater tank. Toegang voor inspectie en reiniging. Totale watercapaciteit van 350 l. Goedgekeurde speciale geurloze starre PVC-buizen voor warm en koud drinkwater. Roestvrijstalen slangklemmen en rubberen mouwen. Grijs/zwartwater opslagtanks: De afvalwater van de toiletten wordt verzameld in een zwarte opslagtank (één voor elke badkamer) die door middel van zwaartekracht overboord loost.

Navigatieapparatuur

Niet standaard (zie prijslijst en opties).

Huishoudelijke Apparatuur

Keuken: Eén 12 V 100 l koelkast als standaard. Optioneel kan een tweede 12 V elektrische roestvrijstalen koelkast met frontopening worden geïnstalleerd. Douches: 1 doucheafvoerpomp in de achterste badkamer. Warme/koude verswaterdouche aan de achterzijde van de cockpit. Verwarming & Ventilatie: 1 luik voor de ankerlocker - vlakke 3 luiken voor de eigenaarshut - Lewmar vlakke 1 schuifluik bij de ingang - 15 mm Plexiglas 2 luiken voor de salon - Lewmar vlak op het coachroof 2 luiken voor de achterhutten - Lewmar vlak op het coachroof 2 bankdeksels - voor de cockpit piek, stuurboord en bakboord 1 luik achter - vlak voor de achterpiek. 2 vaste zijramen voor de salon. 2 vaste rompvensters voor de salon gemaakt van gehard onbreekbaar glas. 2 opening portlights op het coachroof voor de keuken en de achterste badkamer. Verlichting: Interieurverlichting met inbouwplafondlampen, twee leeslampen in de voorhut en één in elke achterhut. Eén nachtlampje geïnstalleerd bij de gangway, lichtschakelaar dicht bij het luik. Wit/rood kaartlicht. Voorste deklicht op de mast. Navigatielichtschakelaars op het binnenpaneel. Led groen navigatielicht. Led rood navigatielicht. Led achterlicht. Led ankerlicht 360° op de masttop. Led stoomlicht.

Accommodatie

Samenvatting van Accommodatie: De scheepswerf houdt toezicht op een optimale gewichtsverdeling. De opbergruimte wordt gemaximaliseerd door alle beschikbare ruimte te gebruiken. De interne en niet-zichtbare oppervlakken zijn van marine multiplex. De belangrijkste schotten zijn van composiet en de niet-structurele scheidingswanden zijn van hoogwaardig marine multiplex. Alle schotten zijn goed met hars verbonden en gelamineerd aan romp en dek. De keuken en badkamers zijn gemaakt van houtsoort waar nodig. Optioneel Corian. Hoogwaardige stof wordt gebruikt voor alle kussens. Al het meubilair is gemaakt van hoogwaardig eikenhout, gelakt met een matte open poriën en eikenafwerking. Al het houtwerk wordt uitgevoerd volgens de beste nautische traditie. Afgeronde randen voor alle luiken, schotten, zitplaatsen, lockers, enz. Het hoofdschakelbord is geplaatst bij de kaartentafel. De hoge productkwaliteit, de duidelijke, eenvoudige lijnen van het interieur die overeenkomen met het Solaris-ontwerp, maken een Solaris een unieke yacht. De Solaris 40 standaard heeft een indeling met drie hutten, één achterste badkamer en één tweede badkamer met aparte douche in de eigenaarshut, een salon met keuken, een bank, een eettafel en een kaartentafel. De kaartentafel is praktisch en aan de stuurboordzijde geplaatst. Elk gebied moet optimaal benut worden en waar mogelijk zullen er opbergruimtes zijn zoals in de beste Solaris-traditie. Vloeren zijn gebouwd om volledig verwijderbaar te zijn voor bilge-inspecties. 20 mm marine multiplex gelamineerd met eikenhout type vloerplanken, met longitudinale nerf. Multiplex plafondpanelen, bedekt met witte vinylbekleding behandeld tegen schimmel. Te bevestigen met klittenband. De deuren van de hutten zijn voorzien van een deurslot. Lades gemaakt van multiplex. Voorkant in massief hout en voorzien van drukknopsloten. Slaapplaatsen en banken moeten lades of lockers hebben waar mogelijk. Eikenhout type toegangstrap. Om treden met antislip te hebben. Gepolijste roestvrijstalen leuningen op verschillende delen van de yacht. Geluidsisolatie is een sterk kenmerk van een Solaris yacht. De geluidsisolatie van de machinekamer is gemaakt van hoogwaardig geluidsisolerend materiaal en speciaal ingericht multiplex, met geïntegreerde loodplaten of vergelijkbaar en wit geschilderde geperforeerde aluminiumplaat. Matrassen bekleed met lichtgekleurde stof met ritsen. Beschrijving van de indeling van voren: Voorhut: Brede dubbele slaapplaats met opbergruimte onder het matras. Ruime kast. Zijkasten. Badkamer met aparte douche. Toilet: Badkamerlocker is gemakkelijk toegankelijk voor onderhoud. Composiet wastafels, toiletkast met spiegelfront. Vloer in polyethyleen rooster. Douche en wastafel lozen naar buiten. Handmatig toilet type Jabsco Regular. Salon: Een brede U-vormige bank voor 6 personen met lade voor opbergruimte. Brede bank met kaartentafel voor de tafel. Kaartentafel met opklapbaar blad en opbergruimte voor de kaarten. Locker voor instrumenten. Elektrisch paneel met deur voor inspectie. Keuken: Roestvrijstalen 3-pits oven op gimbals. Alle oppervlakken in eikenhout type. Optioneel Corian. Eén roestvrijstalen dubbele wastafel. Keuken met kasten en lades om borden, glazen, potten en keukenaccessoires op te bergen. Toegang tot de machinekamer: Machinekamer met één ingang. De ingang is gepositioneerd voor gemakkelijke toegang tot alle technische apparatuur op zee. Achterhutten: Eén dubbele slaapplaats per hut. Kasten. Opbergruimtes in het centrale hoofdschot.

Dekuitrusting

Rig: Aluminium mast. Kiel-gesteven mast. Furlex handmatige fok furler (optionele Furlex TD). Hoogwaardige tracks, slides en leidende blokken. Standaard is een fractionele sloop rig. Sparcraft kiel-gesteven mast met 2 paar achterovergebogen spreaders als standaard. Tapered op masttop. Sheaves voor 1 grootzeil, 1 genoa en 1 spinnaker, 1 giek topping lift. Spreaders met bevestiging op de mast en door stangen. Spreaders koppen met 1x19 predispositie voor de bevestiging op de verstaging. Voorzien van lazy jacks. Giekbevestiging op de mast, toggle en giekbevestiging van aluminium en roestvrij staal. Alle elektrische draden zijn bedekt met PVC. Bevestigingen voor navigatielichten en verlichting. Handmatig outhaul-systeem. Veer vang. 1 grootzeil bevestiging. Voorzien van 2 riflijnen. Lazy jack bevestigingen. 1x19 draad tuigage en stays. Roestvrijstalen draad tuigage en stays. Handmatige fok furler compleet met lijn en jammer. Handmatige mechanische achterstagversteller van de juiste afmetingen. Grootzeilhalyard - 1. Fokhalyard - 1. Riflijn - 2. Grootzeil - 2. Genoa lijn - 1. Topping lift - 1. Outhaul - 1. Hoogwaardige voorgeperste materialen uitgerust met scharnieren en snap-scharnieren waar nodig. Scheepsarchitecten definiëren volgens hun werkbelasting de afmetingen van alle verstagingen en stays. Optioneel, staaldraad tuigage is beschikbaar. De mastbasis is geplaatst op een GRP-ondersteuning, die is verbonden met de lengteas en verbonden met de romp met bouten. De standaard dekuitrusting is ontworpen voor een sloop rig. Hoogwaardige merken dekuitrusting, in roestvrij staal of in geanodiseerd aluminium. Het standaard indelingsplan biedt een kettinglocker. 2 pieken onder de zitplaatsen, één voor de vlotter. 1 brede piek achter de wielen. De grootzeil is gelegen op een vast punt (optioneel beschikbaar met een volledig verzonken traveler met blok 6:1) 2 roestvrijstalen fairleads voor en anti-schuur bescherming in roestvrij staal achter. Tracks, slides en leidende blokken van de beste kwaliteit. Dekuitrusting gekozen door scheepsarchitect. Alle halyards worden naar de cockpit geleid onder de dekstructuur. Winches: 2 lieren voor alle halyards en lijnen op de boeg van de stuurstations. Standaard levering van 2 aluminium handgrepen met vergrendelingssysteem. Alle lieren zijn geanodiseerd lichtmetaal, in zwart. Zeilen: Zeiloppervlak - 100sqm. Genoa - 43sqm. Grootzeil - 57sqm. I Genoa - 16.80m. P - 16.40m. E - 5.75m. J Genoa - 4.70m. Algemeen: Versterkte buizen en snel sluitende kogelkranen laten het water op het dek afvloeien. Stagen in roestvrij staal, diameter 25x2 mm. Roestvrijstalen draad lifelines diameter 5 mm. met spanners. Hoogte van de reling, pushpit en stagen 610 mm. Pushpit moet in drie delen worden gebouwd; twee aan de zijkant en één centraal. De reling is gemaakt in twee delen, waardoor het centrale gebied van de boeg open blijft om gemakkelijk van de boot af te stappen. Toe rail moet geïntegreerd worden in de romp met gelcoat lakafwerking. Om versterkingen te hebben voor stagen, reling en pushpit bevestigingen. Roestvrijstalen handgrepen geplaatst aan de zijkanten van het coachroof. Verwijderbare zwemladder aan de achtersteven. 1 voorpieken om ankerketting op te bergen, met afvoer boven de waterlijn. 1 brede achter lazarette. 2 lockers onder de zitplaatsen (1 is voor het reddingsvlot). 1 vlaggenmast met nationale vlag. Anker- en afmeervoorzieningen: Roestvrijstalen afmeertampen: 2 voor en 2 achter. Elektrische ankerlier 1000W, onder dek met capstan trommel. Anker fairlead is gelast in één stuk roestvrij staal. Nylon kettingrollen voor Delta anker.

Veiligheidsuitrusting

Brandblusapparatuur: De hele yacht, inclusief de machinekamer, de elektrische en technische systemen voldoen strikt aan de RINA-certificering. Handbrandblusser voor de machinekamer geplaatst in de achtercabine.

Disclaimer

Het bedrijf biedt de details van dit vaartuig te goeder trouw aan, maar kan de nauwkeurigheid van deze informatie niet garanderen of waarborgen, noch de staat van het vaartuig waarborgen. Een koper dient zijn agenten of zijn inspecteurs instructies te geven om de details te onderzoeken die de koper gevalideerd wenst te hebben. Dit vaartuig wordt aangeboden onder voorbehoud van eerdere verkoop, prijswijziging of intrekking zonder voorafgaande kennisgeving.

description

Meer gegevens nodig?

Vraag het de verkoper

Aandrijving

Motormerk:Volvo Penta

Model motor:D1

Vermogen in Pk:30pk

Motorcategorie:Binnenboord

Motorbrandstof:Diesel

Dimensies

Dimensies

Lengte over alles:12.37m

Min diepgang:2.39m

Breedte:4.09m

Lengte waterlijn:11.71m

Allerlei

Romp materiaal:Polyester

Reservoirs

Drinkwatertank:350 l

Brandstoftank:200 l

Afvalwatertank:

Verblijf

Cabines:3

Toiletten:2

measurements

Meer weten over de specificaties?

Vraag het de verkoper

Meer van deze dealer

Bekijk telefoonnummer

2025 Moody 48 DS

Prijs aanvragen

Newport, Rhode Island

2025 Moody 48 DS

2018 Moody 54 DS

560,828 €

Kinsale, Virginia

2018 Moody 54 DS

1952 Concordia Yawl

64,280 €

Stamford, Connecticut

1952 Concordia Yawl

2025 Rustler 41

Prijs aanvragen

Newport, Rhode Island

2025 Rustler 41

Dienstverleningen

img

2025 Solaris 40 | 12m

Newport, Rhode Island

Prijs aanvragen

Berthon USA
Aangeboden door

Berthon USA

Bekijk telefoonnummer
img
img
img

Dagboten

  • Sloepen
  • Speedboten
  • Rubberboten
  • Dagzeilers
  • Consoleboten

Weekendboten

  • Cruisers
  • Cruisers (zeilen)
  • Motorzeilers
  • Platbodem
  • Zeilboten met deksalon

Vakantie boten

  • Motorjachten
  • Woonboten
  • Antieke motorboten
  • Catamarans
  • Antieke zeilboten

Sites

  • Boten te koop
  • Deutschland
  • English
  • Français
  • Español
Copyright © 2025 Boats Group - Alle rechten voorbehouden | BotenBank - een merk van boats.com
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Adverteer bij ons
  • Verkoop mijn persoonsgegevens niet
  • Keuzes toevoegen