Motor
-
Vermogen in Pk
-
Draaiuren
-
Categorie
Racer
Lengte
13.41m
Jaar
2020
Model
ORC / IRC 44
Capaciteit
-
Ancasta Raceboats
Bootdetails
Omschrijving
EDGE (ex-Rigadoon) is een op maat gemaakte, Dunning 44 volledig carbon flyer.
Een bewezen ORC-wapen in slechts haar korte carrière, maakt dit een ongelooflijk spannende langetermijnvooruitzicht.
Regatta-overwinningen "recht uit de doos" zijn een bewijs van dit ontwerp en deze bouw, die ongelooflijk hoge specificatiehardware door het hele schip heeft.
Zonder twijfel comfortabeler inshore, met haar lage windvang/lage gewicht dekontwerp, maar gebouwd volgens ISO-normen zal haar ook in staat stellen om haar benen te strekken als de plannen die kant op gaan.
Een ongelooflijk spannende, bewezen racer die geprijsd is op een echt aantrekkelijke niveau.
Een bewezen ORC-wapen in slechts haar korte carrière, maakt dit een ongelooflijk spannende langetermijnvooruitzicht.
Regatta-overwinningen "recht uit de doos" zijn een bewijs van dit ontwerp en deze bouw, die ongelooflijk hoge specificatiehardware door het hele schip heeft.
Zonder twijfel comfortabeler inshore, met haar lage windvang/lage gewicht dekontwerp, maar gebouwd volgens ISO-normen zal haar ook in staat stellen om haar benen te strekken als de plannen die kant op gaan.
Een ongelooflijk spannende, bewezen racer die geprijsd is op een echt aantrekkelijke niveau.
Meer Info
Voorraad
Motor Merk: Yanmar 3YM20 3-cilinder 21pk dieselmotor met SD-25 zeil aandrijving
Motor Nummer: 115333 motor/ 079715 zeil aandrijving
Motor Uren: 50 uur (ongeveer)
Brandstoftype: Diesel in 30L plastic brandstoftank
Schroef: 2-bladige opvouwbare gori
DC Elektriciteit: Eenvoudig 12DC elektrisch systeem aan boord geïnstalleerd.
Enkele 12V AGM batterij voor motorstart, verlichting, bilgepompen, instrumenten enz.
Er is een 6-onderbreker 12 DC schakelbord voor boordverbruikers, batterij isolatieschakelaar. Opladen via motoralternator en verwijderbare walstroomlader.
Interieur: Duidelijke carbon afwerking overal. 2 x aluminium buisbedden.
Veiligheid: US Coast Guard standaard veiligheidsuitrusting voor inshore racen. Redingsvesten, EHBO-kit, Fortress FX-16 anker, ketting en lijn, brandblusser, fakkels enz.
De boot is ook uitgerust met een automatisch elektrisch bilgepompsysteem, 1 x mobiele elektrische bilgepomp en handmatige bilgepomp.
Overig: Verzend- / opslagkruis. Alle jachtuitrusting opgeslagen in gehuurde 20' container
1 x reserve voorstagstrop en SK99 vaste voorstagstrop (indien geen voorstag ram)
1 x reserve pushpit - beschadigd en 2 x reserve stagen
Spinlock uitschuifbare helmstokverlenging
Emmer, slang en schoonmaakgereedschap
3 x fenders en mooringlijnen
Giekhoes
reserve zeilvoering
brandstof jerrycan
Zeilreparatieset
Hardware: Enige reserve harken uitrusting, toggles, zachte padogen, V-1 toggles (kort) enz.
Lierhandvatten
Basis gereedschap en reserveonderdelen aan boord voor zeilen
Brug
Edge is een Dunning 44 gebouwd door McConaghy Boats in Sydney, Australië. Oorspronkelijk gelanceerd als RIGADOON.
Er is geen kosten gespaard om de best mogelijke ORC/IRC 44 ft racejacht te bouwen, en haar onderhoud en inventaris zijn onberispelijk.
Ze is specifiek ontworpen voor inshore regatta's en gelanceerd in augustus 2020 in Newport, Rhode Island, nadat ze was verscheept vanuit McConaghy Boats in Sydney.
Het ontwerp heeft veel innovatieve kenmerken, zoals een aerodynamische voorste romp/dek-intersectie en een super efficiënte, lichte cockpitindeling.
De boot heeft slechts 34 races voltooid als Rigadoon en Edge, en in 2021/2022 was ze victorieus in Block Island Race Week en NYYC Rolex Regatta tegen formidabele concurrentie.
Wanneer ze niet aan het racen is, wordt de boot opgeslagen in een verwarmde, binnenfaciliteit in Portsmouth, RI, zodat ze als nieuw presenteert.
Edge zou een perfecte optie zijn voor een spannende ORC-campagne en we geloven dat ze ook veel pedigree kan tonen onder IRC. 2023 APH 408.5
Recente optimalisatie voor prestaties en alle staande tuigage net onderhouden. Klaar om te gaan!
Constructie:
Rom, dek en structuur zijn gebouwd in koolstof pre-preg met nomex kernen.
De romp en het dek zijn geschilderd met het AWL Grip verfsysteem (romp heeft een vinyl wrap), de onderkant is afgewerkt in zwarte Duropox, en de cockpitvloer is Seadeck.
Kiel en Roer:
Hoogsterkte staal kielvin en loodbol. Bol recent verwijderd en opnieuw bewerkt tot 250 kg lichter. Alle bolbouten vervangen en opnieuw verbonden met vin/afgewerkt en geschilderd.
Enkel koolstofvezel composiet roer en op maat gemaakte koolstof tiller. JP3 roerlagers.
Boottype: ORC/IRC Racing Yacht
Lengte: 13,55 m (44’)
Breedte: 4,29 m
Diepte: 3,2 m
Jaar: 2020
Ontwerper: Harry Dunning
Bouwer: McConaghy Boats Sydney Australië
Machines
Dekuitrusting: Alle dekuitrusting is van Harken, Spinlock of op maat gemaakt, inclusief lieren, blokken, in/uit en omhoog/omlaag jibvoering.
Zachte lus door dek padeyes
Helmsman/ trim voetsteunen
Aangepaste schuifbare voorluik met pneumatische afdichting/elektrische afdichtpomp
Verwijderbare toegangsluik voor de cockpitvloer naar de motor en achterste bilge.
McConaghy aero foil carbon stagen, enkele relingen en duwstangen.
Ingebouwde genoa staysail tackpunt en onderdeks spinnaker staysail furler.
Lieren: Harken lierpakket met onder-dek asdrijf.
Enkele voetsteun met overdrive functie en spinnaker drop wiel.
- Primair/Pit lieren - 2 x Harken Air 300
- Mainsheet- 2 x Harken 50.3 met stuurboord lier voetsteun aangedreven
- Loopbackstay- 2 x Harken 60.3 op hellende plinten aan de zijkant van de cockpit.
Hydraulica: Hydraulisch systeem van Harken met carbon olie reservoir, handpomp, selectorkranen en snelontkoppelingen in de pit voor de volgende cilinders:
- Headstay
- Deflector
- Jib car in/uit en omhoog/omlaag
Een interne mastjack is uitgerust met een verwijderbare handpomp van Enerpac.
Rig
Mast:
Southern Spars NZ Ultra-High Modulus Carbon, 2 spreidermast met dubbele achterstagen en deflector tegenover de voorstag.
Gegoten carbon bolt rope track, bullet locks voor Grootzeil, 1 x MH spinnaker, Fractionele spinnaker en fok.
Verstelbare aluminium nul-moment mastbasis met interne Enerpac mast.
Boom:
Southern Spars NZ Carbon box boom. Patching voor enkele rif nappy.
Statische tuigage: Future Fibres EC-6 Carbon tuigage met titanium metalen fittingen.
Alle kabeltuigage en fittingen onderhouden door FF november 2023.
Lopende tuigage:
Laatste touwtechnologie geleverd door Sydney Rigging Specialists, inclusief alle noodzakelijke schoten (fok, grootzeil en spinnaker), runner tails, alle controle lijnen onder dek en halyards.
Enkele groef Gorilla foil op de voorstag.
Ubimar Code 65 furler en kop draaipunt en furllijn
KZ tuigage Onderdek staysail furler en kop draaipunt en furllijn
Accommodatie
Alle zeilen geleverd en onderhouden door North Sails Newport Rhode Island.
Belangrijk om op te merken is dat de boot slechts 34 races in haar carrière heeft voltooid. Minder dan 20 dagen zeilen!
2020 3Di 780 Grootzeil - geen rif
2021 NPL Sport Carbon Grootzeil - geen rif - iets dieper dan 3Di zeil
2022 3Di 880 Fok - Licht
2020 3Di 880 Fok - Licht
2020 3Di 880 Fok - medium
2020 3Di 880 Fok - Zwaar
2020 3Di 780 Fok - Zware weersfok / J4
2020 3Di Code 65 MH zero met Ubimair Furler
2020 NLX104CD Spinnaker Stayzeil met dekfurler
2020 Spinnaker Superkote A1
2020 Spinnaker Superkote 60 A1.5
2020 Spinnaker Superkote 70 A2
2022 Spinnaker Superkote 70 A4
Aandrijving
Motorcategorie:Binnenboord
Motorbrandstof:Diesel
Dimensies
Dimensies
Lengte over alles:13.41m
Max diepgang:3.2m
Breedte:4.29m
Allerlei
Romp materiaal:Andere
Reservoirs
Drinkwatertank:
Brandstoftank:
Afvalwatertank: