HAAS INTERNATIONAL - The Sailing Yacht Broker - Haas International AG
+41 414 500 500
1 of 23
HAAS INTERNATIONAL - The Sailing Yacht Broker - Haas International AG
+41 414 500 500
Jaar | 2011 |
Merk | Comar |
Model | Comet 100RS Lifting Keel |
Categorie | Zeiljachten |
Lengte | 31m |
Branstofsoort | Diesel |
Romp | Composiet |
Rompsoort | Monohull |
Aangeboden door | HAAS INTERNATIONAL - The Sailing Yacht Broker - Haas International AG |
09/2024: prijsverlaging van 1'650'000€ naar 1'200'000€
Deze ongelooflijke prijs is alleen beschikbaar tot Kerstmis; daarna zal de prijs stijgen.
_____________________________________________________
EXCLUSIEVE CENTRALE AGENT: Manfred Haas
HAAS INTERNATIONAL - De Zeiljacht Makelaar
MEER FOTO'S OP AANVRAAG - VIRTUELE RONDLEIDING BESCHIKBAAR
_____________________________________________________
De Comet 100 RS SHADOW, van de gerenommeerde Italiaanse werf Comar, is een luxueuze, high-performance maxi jacht. Dit 100' jacht is ontworpen met een slanke silhouet en een sportieve maar comfortabele cruiser esthetiek.
De slanke, lage opbouw en de verlengde raampanelen geven een onmiskenbaar gestroomlijnd silhouet, een eerbetoon aan de expertise van Studio Vallicelli. Het is vervaardigd voor dubbele doeleinden, waarbij hoge prestaties en leefbare luxe worden samengevoegd.
De romp is gemaakt van een gewichtbesparende mix van carbonvezels en Corecell sandwichlaminaat voor superieure zeilprestaties. Het beschikt over een liftkiel die kan worden verlengd van 2,70 tot 4,90 meter voor flexibiliteit en twee roeren voor een snelle reactie op commando's.
SHADOW is ontworpen voor comfort en plezier, met een ruime dek en op maat gemaakte interieurs die zes hutten voor gasten en bemanning omvatten. De eigenaarshut, gelegen in het boeggebied, is uitgerust met alle voorzieningen voor een uitstekende vaarervaring.
Aangedreven door robuuste John Deere-motoren, bereikt Shadow een maximale snelheid van 12 knopen en een kruissnelheid van 10 knopen. Met een lengte van 31 m en een netto tonnage van 65 ton, steekt SHADOW echt uit als een bewijs van Comar's toewijding aan het creëren van grotere jachten zonder in te boeten op hun bewezen vakmanschap.
Vervaardigd om te voldoen aan de meest veeleisende eigenaar, is SHADOW een perfecte balans van luxe, prestaties en innovatief ontwerp.
Ongelooflijk goed geprijsd voor een carbonfiber superjacht, SHADOW is een fantastische kans!
BELANGRIJKSTE KENMERKEN:
- Beroemde Vallicelli Ontwerp en geweldige bouwkwaliteit
- Prestatiejacht
- Romp, mast & giek van carbonvezel
- Ballasted Liftkiel
- Groot dekoppervlak
- Luxueus en ruim interieurontwerp met 3 tot 4 gastenhutten
- Unieke Stratis Zeilkunst die bijdraagt aan de algehele distinctiviteit en aantrekkingskracht van het jacht.
Kruissnelheid | 10kn |
Max snelheid | 12kn |
Lengte over alles | 31m |
Max diepgang | 2.7m |
Breedte | 6.7m |
Ankerlier | Hydraulische ankerlier |
Drinkwatertank | 3 x 675 l |
Brandstoftank | 5 x 600 l |
Afvalwatertank | 2 x 550 l |
Cabines | 6 |
Toiletten | 7 |
Motormerk | John Deere |
Model motor | 6081 AFM |
Bouwjaar motor | 2011 |
Vermogen in Pk | 375pk |
Motorcategorie | Binnenboord |
Voorstuwing | Rechtstreekse Aandrijving |
Motorbrandstof | Diesel |
Soort Schroef | 3-blads |
Kadestroomaansluiting | ✓ |
Alternator | ✓ |
Omvormer | ✓ |
Dieptemeter | ✓ |
Radar | ✓ |
Log-snelheidsmeter | ✓ |
Windrichting- en Snelheid | ✓ |
Versterkers | ✓ |
TV | ✓ |
Navigatiecentrum | ✓ |
Plotter | ✓ |
Autopiloot | ✓ |
Kompas | ✓ |
CD-speler | ✓ |
Navigatiesysteem | ✓ |
VHF | ✓ |
Vaatwasser | ✓ |
Kopschroef | ✓ |
Wasmachine | ✓ |
Oven | ✓ |
Microgolf | ✓ |
Airco | ✓ |
Elektrisch toilet | ✓ |
Verwarming | ✓ |
Frigo | ✓ |
Drinkwatermaker | ✓ |
Batterijlader | ✓ |
Teak in Cockpit | ✓ |
Cockpit Douche | ✓ |
Teak Gangpaden | ✓ |
Loopbrug | ✓ |
Grachtenbootjes en Tenders | ✓ |
Cockpit Kussens | ✓ |
Cockpit Tafel | ✓ |
Zwemtrap | ✓ |
Stuurwiel of Helmstok | ✓ |
Hydraulische lier | ✓ |
Doorgelat grootzeil | ✓ |
Stormfok | ✓ |
Gennaker/toerspinnaker | ✓ |
Genua | ✓ |
Stormgrootzeil | ✓ |
________________________________________________
Type: Performance sloop
Scheepswerf: Comar Yachts
Scheepsarchitect: A. Vallicelli & Co
Interieurontwerper: Andrea Valicelli
Jaar: 2011
Registratie: Britse Maagdeneilanden
Rompmateriaal: Koolstofcomposiet
Bovenbouw: Koolstof
Lengte O. A.: 31m / 101’70’’
Breedte: 6.71m / 22’
Diepgang: (liftkiel)
Min 2.7m / 8’85’’
Max 5m / 16’4’’
Verplaatsing: 65 t.
Motor: John Deere 6081 AFM 375pk
Accommodatie:
8 gasten in 4 hutten
4 bemanningsleden in 2 hutten
________________________________________________
________________________________________________
CONSTRUCTIE & RIGGING
Rompmateriaal: Koolstof
Rompkleur: Grijs
Bovenbouw: Koolstof
Dek: Teak
Kiel: Cariboni hydraulische hefkiel (diepgang 2,7 m omhoog / 5 m omlaag)
Roer: Dubbele koolstofvezel roeren
Masthouder: Koolstof Hall Spars
Laatste service in de winter van 2019/2020 - 5-jaars service met ultrasone scanning en kleurtest
Giek: grote koolstofvezel giek met lazy bag en lazy jacks voor eenvoudig opvouwen
Statische rigging: Stang rigging
Laatste service: winter 2019/2020
Achterstag: Kevlar
Loopend achterstag: Kevlar/Spectra
Furlers: Genoa: Cariboni hydraulisch furling systeem
Stayzeil: Kevlar stay hydraulisch aangespannen en stayzeil vastgemaakt
Hydraulisch systeem: Cariboni
Deckenapparatuur: Harken
Loopende rigging: Marlow touwen
Hoofdzijlen & Spinnaker halyard nieuw in 12/2021,
Hoofdzijlen & Genoa sheet nieuw in 12/2020,
Spinnaker halyard blok nieuwe Harken Snatchblock in 12/2021
________________________________________________
ZEILEN & LIEREN
Totaal zeiloppervlak: 463 m2
Hoofdzijlen 273 m2 (2015) (Stratis By Doyle)
Voorzeilen 190 m2 (2015) (Stratis By Doyle)
Gennaker 710 m2 (2011) (One Sails)
Aanvullende zeilen: 1x Stay Zeil, 1x Stormfok, 1x Tri Zeil (OneSails)
Lieren 2x Harken 1120 3-snelheid hydraulische lier voor genoa
1x Harken 1120 3-snelheid hydraulische lier voor hoofdzijlen sheet
2x Harken 3-snelheid hydraulische lier voor loopend achterstag
2x Harken 3-snelheid hydraulische lier voor halyards/reefpoint/downhaul
1x Harken 2-snelheid hydraulische lier voor hoofdzijlen traveler
________________________________________________
MACHINERIE/VOORTSTUWING
Motor Merk/Model: John Deere 6081 AFM75, 6 cilinders, 8100 cc-375 HP
Motoruren: @ 4’280 uur (22/06/2023)
Regelmatig onderhouden elke winter
12/2022 vernieuwing van riemen, filters, olie, impeller warmtewisselaar gereinigd en afdichtingen vernieuwd, turbo gereinigd en gecontroleerd, anodes vervangen, koelvloeistof vervangen.
Injectoren, klepspeling op een 2-jaarlijkse basis
Motorbesturingssysteem: Aventix Marex ECS, nieuw in 6/2023 inclusief nieuwe bekabeling, ECU-systeem en versnellingsselector
Versnellingsbak Twin Disc: Model: MG5061SC
Aandrijving: As aandrijving naar Feathering Propellor
Propeller: Max prop 3 bladen
________________________________________________
AUXILIAIRE APPARATUUR
Boegschroef: Maxpower Retractable 30kW, regelmatig onderhouden
Stuurinrichting: Dubbele kwadrant
Brandstofseparator & Filtratie: Twin Racor separators
Afvalwatersysteem: Macerator hoofden, 3 gebied systeem
Oliecapaciteit: 22 lt hoofdmotor
Watermaker: 2x Shenker 100 lt/uur jaarlijks onderhouden (laatst opnieuw in gebruik genomen 05/2023)
Ventilatiesysteem: Gianeschi
Airconditioning: Condaria Double Chiller + Fancoils in alle hutten
Hydraulisch systeem: Cariboni Italië
________________________________________________
TANKEN
Brandstoftank: 5 x Tanks, Totaal 3’045 lt
Vers water tank: 3 x Tanks, Totaal 2’025 lt
Grijs water tank: 3 x Tanks, Totaal 555 lt
Zwart water tank: 3 x Tanks, Totaal 544 lt
________________________________________________
PRESTATIE
Max. snelheid: onder motor: 12 knopen
onder zeil: 17 knopen
Cruisesnelheid: onder motor: 10 knopen
onder zeil: 12 knopen
________________________________________________
ELECTRISCHE SYSTEEM
Generators:
Hoofdgenerator: Kohler 28 Kw, met droog uitlaatsysteem
@ 7’551 uur (06/2023)
Aux. generator: Kohler 9 Kw, met droog uitlaatsysteem
@ 2’352 uur (06/2023)
PTO op generator: ATOS, vervangen in 2020
Batterijen:
Hoofdmotor Starten: 24V, VARTA nieuw in 2022
Generator Starten: 12V, VARTA nieuw in 2022
Nood: 24v
Transformator: Twee transformatoren geïnstalleerd in achterste garage
Spanningen: 220V, 24V en 12V
Omvormer (V/W): MASTERVOLT 220V/3000W, nieuw in 2019
Batterijbanken: Service Bank 1: 24V AGM (4 x 6V), nieuw in 2020
Service Bank 2: 24V AGM (3 x 6V)
Batterijlader: MASTERVOLT 3 X 100A,
1 X voor Generator Batterij
1 X voor Hoofdmotor Batterijen
Walstroom: 2x 63 A @ 230V
Verlichting: 24V, LED & Halogeen
________________________________________________
NAVIGATIE APPARATUUR
Navigatie/Wind/Snelheid Log/
Kaartplotter: B&G H 5000 Range inclusief 3 ZEUS-2 Schermen, allemaal nieuw in 2014
Radars: B&G
Gyrokompas: B&G
Autopilot: B&G controle, hydraulische Gianeschi pomp & ram
Dieptemeter: B&G
GPS: B&G
Plotter: B&G
Navtex: FURUNO NX-300
AIS: RAYMARINE klasse B, AIS 650
Barograaf: Ja
Close-hauled en running: B & G, bij beide stuurstations
Roerindicator: B & G
Zoeklicht: 2x plug in
Hoorn: MARCO Lucht hoorn
________________________________________________
COMMUNICATIE
SAT Com: FURUNO, Inmar sat C, Mod: Falcom 18
VHF: B & G Nav station en helm
WI-FI: DIGITALE JACHT 4G en WiFi, nieuw in 2018
________________________________________________
VERMAAK
Televisie: 1 x Samsung in Salon 49”,
1 x TV LG 20” in achterste gastenhut,
1 x TV in bemanningshut,
1 x Blue-ray speler, SONY
Audio Apparatuur: Bose surround sound (hoofd salon)
2 x autoradio eenheden, 1 x CLARION in bemanningsverblijf, 1 X LG in eigenaarshut
________________________________________________
ACCOMMODATIES
Eigenaarshut: Voor, volledige breedte, met tweepersoonsbed en en-suite badkamer
Extra geluidsisolatie tussen eigenaarshut en de rest van de boot
Gastenhutten: 1x voor vanuit salon, stuurboordzijde met tweepersoonsbed en en-suite badkamer
1x voor vanuit salon, bakboordzijde met stapelbedden en en-suite badkamer
1x achter vanuit salon, bakboordzijde, met tweepersoonsbed en en-suite badkamer (deze hut
kan worden gebruikt als kapiteinshut)
Bemanningshutten 2x achterhutten met stapelbedden
Badkamer: 1
Salon: 1
Dagtoilet: 1
Keuken: 1
Bemanningsmess: 1
Gescheiden ingang voor bemanningsgebied
Overige:
Interieur: Teak
Lampen: LED interne verlichting en halogeenlampen alleen voor leeslampen. Dimmer op alle lampen.
Gordijnen: Oceanair geïntegreerde inbouw verduisteringsgordijnen in elke hut behalve bemanningshut
________________________________________________
APPARATUUR
Hoofd Keukenapparatuur
Kookapparatuur: GN ESPACE 5-pits kookplaat, oven en grill,
Dubbele inductiekookplaat
Magnetron
Koeling/Vriezer: FRIGOMAR dubbele deur koelkast en enkele deur vriezer
Vaatwasser: 1 x SMEG ST 4105
Wasapparatuur: 1x AEG 6000 serie wasmachine
Aanvullende Keukenapparatuur
Koeling/Vriezer: 1x op maat gemaakte cockpit koelkast geïntegreerd onder tafel (buiten zitgedeelte)
1x FRIGOMAR wijnkoelkast in hoofd salon
________________________________________________
DEKAPPARATUUR
Ankerlier: LOFRANS, Model:
Ankers: 1 x 100kg RVS Delta (hoofd),
1x Danforth
Ankerketting: 180 meter 12mm
Zeeanker: 1 x droughe zeeanker
Windlass: Hydraulisch
Capstan: SANGUINETTI, intrekbaar
Dekwas systeem: Voor en achter met vers water
Bootkraan en Davits: Hefspar in giek
Tender garage: Ja
Gangway: EXIT technologie koolstof Passerelle
Zwemplatform: Hydraulisch verlaagd, bediend op het stuur
Dekdouche: op achterplatform (warm & koud)
Badladder: 2x
Zijbeveiligingspoorten 2x met 1 lange trap met 4 treden, 1 korte trap met twee treden voor langs boord gaan
Wielen: 2x Titanium
Bimini en Sprayhood: in gasten cockpit en bemannings cockpit, vernieuwd met Sunbrella stof in 2023
Kussens: in gasten cockpit (zitplaatsen en centrale zonruimte)
tafels: 2 cockpit tafels
Fenders: 11 x Hypalon fenders, 8 x buis fenders en 3 x bal fenders,
________________________________________________
TENDER
Tender: Williams Sportjet 395, nieuw in 2018
met ingebouwde 90HP Rotax motor (40 uur in 07/2023)
________________________________________________
VEILIGHEID
Beveiligingsapparatuur
Cameras: Raymarine motorruimte en mastkop camera's, geïntegreerd in B & G systeem
Kluis: 2 kluisjes, één in eigenaarshut en één in kapiteinshut
Alarmen
Rookalarm: Alle hutten, motorruimte en keuken
Bilge alarm Gescheiden in gebieden
Brandbestrijdingsapparatuur Alle apparatuur jaarlijks onderhouden
Brandbeheersysteem: Hoge druk CO2 (motorruimte),
Handmatige sluiting voor ventilatie naar motorcompartiment in geval van brand
1 x 24 V brandpomp met slang in achterste garage en kettinglocker
Brandblussers: 2x HFC227 2kg
1x HFC227 3kg
9x Droog Poeder 1kg
1x Droog Poeder 3kg
2x Schuim 9kg
Veiligheidsapparatuur
Levensvlotten: AREMAR 2 x 12 Passagiers
2 x met werplijnen,
2 x Levensringen met MOB rookfloats
1 x JON BUOY HERSTELMODULE MARK IV, nieuw in 2022
2 x JON BUOY Opblaasbare Redingsling JON-3070, nieuw in 2022
1 x KIM zeil (man overboord herstel systeem)
1 x standaard helikopter hijsband
1 x DAN BUOY-herstelmodule voor 1 persoon
EPIRB: 1 x SAILOR SE 406-II 100-83926
Fakkels: Volledige set
SART: 1 x SAILOR, Mod: SART II (Zoek- & Red Transponder voor Radar stations)
Medische apparatuur: Uitgebreide medische kit + EHBO-kit
1 x MEDOX Reanimator, nieuw in 2018
1 x CU MEDICAL SYSTEMS - IPAD Defibrillator
LSA’s: 1x Jonbouy
1x Danbouy
1x Jonbouy opblaasbare redingsling (nog een te kopen), Nieuw in 2018
3x Spinlock reddingsvesten
8x Wetline reddingsvesten
________________________________________________
RECENTE WERKEN
Alleen 2 dakramen & lockerluiken zijn vervangen door Solimar inclusief frames, cilinders, handgrepen enz.
________________________________________________
Haas International biedt de details van dit vaartuig te goeder trouw aan, maar kan de nauwkeurigheid van deze informatie niet garanderen of waarborgen, noch de staat van het vaartuig waarborgen. Een koper dient zijn agenten of zijn inspecteurs instructies te geven om de details te onderzoeken die de koper gevalideerd wenst te hebben. Dit vaartuig wordt aangeboden onder voorbehoud van eerdere verkoop, prijswijziging of intrekking zonder voorafgaande kennisgeving.