Motor
MWM MWM 226.4
Vermogen in Pk
78hp
Draaiuren
1937
Categorie
Center Cockpit
Lengte
14m
Jaar
1996
Model
Marimba 44
Capaciteit
8 people
Looma4Yachts
Bootdetails
Omschrijving
Marimba 44 – Aluminium Jacht – Blue Water Cruiser voor Oceaan Cruising
De keuze als je veilig rond de wereld wilt zeilen, ongeacht of het in Patagonië, Noord-Noorwegen, Groenland of het warmere Caribisch gebied of Zuid-Pacifische is, dan is dit de boot voor jou.
Deze prachtige aluminium Blue Water Cruiser Yacht “Gepetho” is een robuuste oceaanvarende Marimba 44. Deze veilige en stabiele boot is perfect voor een gezin of een stel dat droomt van verre kusten en avonturen met een zeer comfortabel en handig leven aan boord, of het nu in een kouder of warmer klimaat is.
Sterk aluminium ontwerp, met een aantrekkelijk midden cockpit, achtercabine ontwerp, dat bij de eerste blik mensen doet denken dat ze een Hallberg-Rassy, Najad of een Moody is. De boot is zeker geïnspireerd door dezelfde ideeën voor comfort en veilig zeilen, MAAR met de extra veiligheidskenmerken zoals waterdichte schotten, overgedimensioneerde tuigage en vele andere functies. De motor is ontwikkeld door MWM (later Deutz) robuust ontwikkeld als landbouwmachine en marinemotor. Veel boten van de Duitse marine gebruiken deze motor. Beschikbaarheid van reserveonderdelen wereldwijd, aangezien deze is geïnstalleerd in verschillende Renault en Fendt landbouwmachines. Zeer betrouwbaar en zeer gemakkelijk te onderhouden. Het robuuste onderwaterschip biedt geweldige stabiliteit en veiligheid met zijn halflange kiel. De 90 mm roer-as, in een lange Teflon-sok geïntegreerd in 10 mm wanddikte in aluminium boven de waterlijn is een belangrijke veiligheid, vooral omdat deze ook is verbonden met een solide skeg die het roer beschermt.
Marimba 44 is oorspronkelijk ontworpen door de Nieuw-Zeelandse architect Alan Mummery, en is door de eerste eigenaar gebouwd in Duitsland op de Sandmeier scheepswerf, die gespecialiseerd is in aluminium constructie in Duitsland. In totaal zijn er 4 stuks van de Marimba gebouwd. Verschillende ideeën van ervaren wereldzeilers zijn geïntegreerd.
Gepetho is gebouwd in 1996 en slechts weinig gebruikt – alleen in de zomer, en binnen gehouden tijdens de winter, door de eerste eigenaar voordat de huidige eigenaren haar in 2012 kochten.
Deze veilige en stabiele aluminium jacht is klaar voor vertrek en is geüpdatet om elke passage ter wereld aan te kunnen en biedt tegelijkertijd een comfortabel leven aan boord in een smaakvol teakinterieur. De constructeur en vorige eigenaren hebben een hoge focus gehad op kwaliteit in elk detail. Het interieur is smaakvol klassiek en goed gepland. Een master achtercabine met een tweepersoonsbed en een voorkabine voor 2 gasten. Aan de stuurboordzijde richting de achtercabine is er zelfs een extra bed naast. Twee extra gasten kunnen zelfs in de salon slapen. Het toilet is bij de achtercabine. Er was vroeger een douche in het toilet, maar dit vereist een verandering van de watertap voor de verbouwing. Douches werden door de huidige eigenaren buiten achter op het dek of in de cockpit gedaan om vocht binnen de boot te vermijden. De keuken is goed uitgerust met ruimte voor opslag en koken. Een top-geplaatste koelkast en een gasfornuis met oven. De salon biedt comfortabel plaats aan 6 personen in 2 banken, één aan elke kant van de grote opklapbare tafel.
De goed beschermde midden cockpit heeft vaste ramen en een grote sprayhood, maar ook een complete hoes beschikbaar voor bescherming tegen zowel weer als zon en met veel ruimte voor comfortabel dagelijks leven op de boot en veilig zeilen. Teakdek in uitstekende staat en zeer goed onderhouden.
De huidige eigenaren hebben de wateren in Noord-Europa (Noorwegen, Zweden, Duitsland) de eerste jaren van hun zeiltocht bevaren. Daarna, met enige tijd tussen voor werk, zeilden ze van Noord-Europa naar de Atlantische Oceaan en staken de Atlantische Oceaan over in 2018/19 naar het Caribisch gebied waar ze genoten van de eilanden voordat ze terugkeerden naar Europa. Deze zeilmachine heeft zijn capaciteiten bewezen in alle soorten weer en zee, van het koude noorden tot het warme en zonnige weer in het zuiden en in het Caribisch gebied. De huidige eigenaren, die met hun nu volwassen kinderen reizen, verhuizen nu naar een aanzienlijk grotere zeilboot en zullen blijven reizen.
Updates in de afgelopen jaren door de huidige eigenaar omvatten onder andere:
2024: Nieuwe motor startaccu
Geüpdatete Epirb – GME MT 403
2023: Achterste boegspriet voor Gennaker – Roestvrij staal
Log/Lot – Nieuwe ultrasone transducer
Motor volledige service door Klemens in Großenbrode
Boegschroef service
Rigg-controle door zeilmaker Jan-Segel Großenbrode
Drifter-zeil (Code-0) ca. 80 qm met ”furlex”/roller (6.530 €)
Gepubliceerd reddingsvlot Plastimo Ocean 6 Personen
Roer nieuwe afdichtingspakket
Antifouling
2021: Nieuwe sprayhood
Nieuwe cockpittent
Nieuwe zeilcover,
Nieuwe zeiltent voor bescherming tijdens het zeilen (ca. 8.500 €)
Keukenblad in steenlook vernieuwd
Natruimte aanrechtblad in steenlook vernieuwd
Transformer Victron voor perfecte galvanische isolatie vernieuwd
Lader/Inverter Nieuwe Victron Multiplus 3000 Nieuw
AIS - Garmin AIS 800 Transceiver met SOTDMA Nieuw
2020: Gas/Propaan installatie vernieuwd
ENO gasfornuis Nieuw
Autopilot Pomp Simrad Nieuw
Alle bekleding voor bedden en in de salon vernieuwd
2019: B&G Plotter Zeus 3 Nieuwe eenheden
Autopilot B&G NAC 3 Nieuw
B&G Triton Nieuw
B&G Sonic Hub
Compressor voor koelkast Nieuw
Verwarming volledig geüpdatet
2018: Onderwaterschip verf systeem volledig vernieuwd - Antifouling Seajet
Nieuwe inverter/lader Victron Multiplus 12/3000/120-16
Davits en Targaframe Nieuw
Windgenerator Silentwind Nieuw
2 zonnepanelen op Targa
6 X 145 AH Gel-batterijen – Servicebatterijen
Nieuwe buitenboordmotor Suzuki DF 9.9 (niet inbegrepen)
Nieuwe Mastervolt alternator
Shaft-generator nieuw
Reckmann Furler onderhouden door fabrikant
2016: Handelszeilen 85 sqm nieuw
Hernieuwd romp en dek door Klemens-Werft
2 CARBON Spinnakerpalen van koolstof
Stormfock 9 sqm
Trysail 11qm met aparte mastrail
Grootzeil Jan-Segel 40 sqm Nieuw
Achteranker 16 kg “Duitse Bügelanker”
Dinghy Highfield UL 310 Hypalon Aluminiumhull en buitenboordmotor niet inbegrepen
Uitrusting en feiten:
Algemeen:
• Modeljaar 1996
• Naam: S/Y GEPETHO
• HIN of productienummer: 1SSR942
• Lengte (LOA): 14,00 m
• Breedte/Breedte: 4,05 m
• Diepte: 1,95 m
• Verplaatsing: 12,0 ton (leeg)
• Ballast: 4,7 ton
• Mast hoogte (brughoogte) 18,5 m
• Indeling met twee cabines (achtercabine en voorkabine) en in totaal 7 slaapplaatsen incl. 2 in de salon.
• Eén toilet/badkamer/toilet
• Motor: MWM 226.4: 58 kW (79 Hp) – 1996 (start van de werking)
• Motor serienummer: 226.42.16202
• Motoruren: 1937 uur
• 3-blad roestvrijstalen vaste bladen schroef
• Dieseltank 400 liter (Aluminium), (Dag tank 80 liter + 320 Hoofdtank)
• Watertanks totaal 500 liter : 2*250 Liter (Aluminium – onder Salon)
• Anker (“Duitse Bügelanker”) 35 kg, met 100 m 10mm ketting
• Achteranker: 16 kg (“Duitse Bügelanker”)
• Lewmar ankerlier in de boeg
Navigatie en Elektronica
• B&G Vulcan 3 Plotter 9 Zoll
• B&G Autopilot NAC-3,
• B&G Triton Multi-instrumenten voor wind, log, diepte etc. Triton 2
• Garmin AIS 800 SODMA Transceiver
• B&G 4G Radar
• Acticense NMEA2K – USB-adapter voor PC
• Garmin VHF 200i
• Handheld VHF
• Delta Kompas in de cockpit en B&G Precision 9
• Plotter wi-fi spiegel naar tablet in de cockpit
Tuigage:
• Sloep Twee-spreader Kiel gestapeld tuigage
• Selden Mast en Giek
• Reckman genoa furler
• Overgedimensioneerde 12mm en 10mm staande tuigage voor extra veiligheid
• Extra lopende achterstagen als optionele ondersteuning voor de mast, wanneer je met grote zeeën achter de wind zeilt, en kunnen worden verplaatst voor normaal zeilen
• Lopende tuigage grotendeels vervangen als onderdeel van onderhoud.
• 2 Carbon Spinnaker Poles met hoes, gemonteerd op de mast
• Cutterstay
Zeilen en Canvas:
• Grootzeil 40 sqm, 2016 (goede staat)
• Passatsegel 86 sqm, 2016 (gebruik 2018-2019 – als nieuw)
• Genoa 63 sqm, 2014 (gebruik van 2014 tot 2018 – goede staat)
• Yankee 45 ssqm, goede/middelmatige staat (eerste gebruik 2018)
• Fock voor Cutterstag 15 qm, goede/middelmatige staat (eerste gebruik 2012)
• Storm-Jib (als nieuw)
• Trysail 2026 (als nieuw)
• Code-0 Drifter op furlex/roller 80 sqm. 2023 (als nieuw)
• Sprayhood (2021)
• Nieuwe cockpit tent (2021)
• Nieuwe zeilcover?, (2021)
• Nieuwe zeiltent, (2021)
Batterijen en opladen
• Walstroom aansluiting Huidige: 240V systeem paneel met schakelaars voor stopcontacten, acculader etc.
• Inverter/lader Victron Multiplus 12/3000/120-16 (120 Ah lader/3000 Watt inverter)
• Windgenerator Silentwind met MPPT-controller (2018)
• Zonnepanelen op Targa ( 2 x 110 WP) aangesloten op MPPT-controller met Wind Gen.
• Aansluiting voorbereid voor meer zonnepanelen
• 6 X 145 AH Gel-batterijen – Servicebatterijen (2018)
2 daarvan in de boeg om direct de ankerlier en boegschroef te ondersteunen
• 1 startaccu (2024)
• Mastervolt Heavy Duty alternator (modulerend 75 A tot 150 A) (2018)
• Shaft-generator (2018)
• Transformer Victron (2021)
Water, verwarming en sanitaire voorzieningen:
• Waterverwarmer voorbereid. Geen waterverwarmer nu, maar voorbereid voor installatie.
• Baby Blake Toilet/hoofden met handmatige spoeling
• Holding Tank 80 liter met dek leeg optie en pomp
• Verswaterpomp (Whale Gusher Galley) alleen aangesloten op de cockpit. Handpompen binnen de boot, maar voorbereid voor aansluiting op elektrische pomp.
• Zoutwater handpomp in de kombuis
• Drukwaterkranen in de cockpit
• 2x verswatertanks onder de salon (2 x 250 liter Aluminium)
• Automatische bilgepomp
• Bilge-alarm
• Handmatige zware bilgepomp – één in de cockpit en één in de kombuis
• ENO gasfornuis met twee branders, met oven (2021)
• Koelkast (top geladen)
• Watergebaseerd verwarmingssysteem
Diversen
• Romp Antifouled 2023
• Reddingsvlot Plastimo Transocean plus 6 Personen (2017 – onderhouden 2023)
• Diverse veiligheidsuitrusting, verschillende brandblussers, levenslijnen, reserveonderdelen etc.
Contactgegevens
Meer Info
Disclaimer
Het bedrijf biedt de details van dit vaartuig te goeder trouw aan, maar kan de nauwkeurigheid van deze informatie niet garanderen of waarborgen, noch de staat van het vaartuig waarborgen. Een koper dient zijn agenten of zijn inspecteurs instructies te geven om de details te onderzoeken die de koper gevalideerd wenst te hebben. Dit vaartuig wordt aangeboden onder voorbehoud van eerdere verkoop, prijswijziging of intrekking zonder voorafgaande kennisgeving.
Eigenschappen
Elektrische Apparatuur
Kadestroomaansluiting:✓
Omvormer:✓
Elektronica
Dieptemeter:✓
Radar:✓
Log-snelheidsmeter:✓
Windrichting- en Snelheid:✓
Versterkers:✓
Navigatiecentrum:✓
Plotter:✓
Autopiloot:✓
Radio:✓
Kompas:✓
CD-speler:✓
Navigatiesysteem:✓
Cockpit Speakers:✓
VHF:✓
Wifi:✓
AIS:✓
Apparatuur Binnen
Kopschroef:✓
Elektrische bilgepomp:✓
Oven:✓
Manuele Bilgepomp:✓
Scheepstoilet:✓
Verwarming:✓
Warm water:✓
Frigo:✓
Zeewatertap:✓
Batterijlader:✓
Apparatuur Buiten
Teak in Cockpit:✓
Cockpit Douche:✓
Teak Gangpaden:✓
Buitenboordmotorsteunen:✓
Davit(s):✓
Radarreflectie:✓
Windalternator:✓
Zonnepaneel:✓
Reddingssloep:✓
Cockpit Kussens:✓
Cockpit Tafel:✓
Zwemtrap:✓
Soort Tuigage
Stuurwiel of Helmstok:✓
Spinnakermast:✓
Zeilen
Doorgelat grootzeil:✓
Stormfok:✓
Gennaker/toerspinnaker:✓
Genua:✓
Rolgenua:✓
Stormgrootzeil:✓
Aandrijving
Motormerk:MWM
Model motor:MWM 226.4
Bouwjaar motor:1996
Vermogen in Pk:77.78pk
Draaiuren:1937
Motorcategorie:Binnenboord
Voorstuwing:Rechtstreekse Aandrijving
Motorbrandstof:Diesel
Soort Schroef:3-blads
Materiaal schroef:Roestvast Staal
Dimensies
Snelheid en afstand
Kruissnelheid:7.5kn
Max snelheid:9kn
Dimensies
Lengte over alles:14m
Hoogte:18.5m
Max diepgang:2m
Min diepgang:1.95m
Breedte:4.05m
Hoofdruimte:220m
Kilo
Ledig Gewicht:12,000kg
Allerlei
Hoeveelheid Zitplaatsen:8
Ankerlier:Elektrische ankerlier
Reddingssloepcapaciteit:6
Stroom Systeem:12V
Romp materiaal:Aluminium
Reservoirs
Drinkwatertank:2 x 500 l
Brandstoftank:400 l
Afvalwatertank:1 x 80 l
Verblijf
Cabines:2
Toiletten:1