1 of 81
Jaar | 1988 |
Merk | Westerly |
Model | Oceanlord |
Categorie | Cruisers (zeilen) |
Lengte | 12.20m |
Branstofsoort | Diesel |
Romp | Andere |
Rompsoort | Andere |
HIN | GBWE12345678 |
Aangeboden door | Bootverkopers.nl |
Vertrekkersklare Oceanlord met twee hutten en 2 x natte cel. O.a. voorzien van Hydrovane, zeer uitgebreide navigatie, watermaker, bimini, dinghy etc.
De Westerly Oceanlord is door Ed Dubois ontworpen en onder Lloyd's gebouwd door de bekende Westerly werf in Engeland. De Oceanlord is gebouwd in de periode 1987 tot 2000 en in totaal hebben er 112 de werf verlaten. Het is een boot met een beschutte middenkuip waardoor de achterhut aanzienlijk ruimer is dan gebruikelijk. Deze Westerly heeft een ruime en gezellige accommodatie met twee hutten en twee natte cellen met douche.
Deze Oceanlord is een goed zeilende en eenvoudig te hanteren boot door de topgetuigde mast met rolzeilen en de volledige bediening vanuit de kuip. De kuip is voorzien van een kuiptent en bimini met raam en er is een hele grote bakskist. Aan dek kun je je prima bewegen en de boot heeft ruime en goed beloopbare gangboorden. De boot heeft een rustig zeegedrag en binnen en buiten veel grijpmogelijkheden
Gallinago is net terug van een rondje Atlantic en is daar door de huidige eigenaar volledig voor uitgerust. Er is veel (veiligheids) uitrusting en de navigatie is overcompleet. Wie weg wil kan meteen vertrekken!
Gallinago is onder andere voorzien van:
Zoals gezegd ligt deze Oceanlord klaar voor nieuwe avonturen. De motor heeft onlangs een sevicebeurt gehad en alles werkt naar behoren. De enige punten van kritiek zijn dat het Treadmaster aan dek wat beschadigingen vertoont en dat binnen op enkele plekken de wandbekleding niet meer helemaal strak is.
Wij hebben de originele brochure van de Oceanlord digitaal beschikbaar en sturen u die op verzoek graag toe, Deze Westerly ligt in Lelystad waar de eigenaar de bezichtigingen zal begeleiden.
Algemeen
Rompvorm: Rondspant
Roer: Doorgestoken balansroer
Besturing: Stuurwiel met leder bekleed
Ramen: In aluminium lijst. Deels te openen
Waterverplaatsing: Ca. 9470
Ballast: Ca. 3628
Doorvaarthoogte normaal: Ca. 17,80 m.
Bouwnummer: 714 031
Accommodatie
Materiaal, kleuren: Mahonie betimmering
Gordijnen: Blauw
Verblijfsruimtes: Salon, twee hutten, kombuis, 2 x natte cel en navigatiehoek
Hutten: Twee
Slaapplaatsen: Vijf vast en twee extra
Stahoogte: 1,93 M.
Kooktoestel & brandstof: Eno Force 10 tweepits halfcardanisch (2020). Slang ook 2020
Overig:
De Oceanlord heeft een plezierige accommodatie met twee hutten en twee keer natte cel. De stahoogte bij de kajuitingang bedraagt 1,93 m. Bij binnenkomst is de u-vormige kombuis aan stuurboord. Door deze vorm kun je je er onder helling of bij meer golven goed schrap zetten. De kombuis heeft alle comfort van thuis met een dubbele spoelbak met warm en koud stromend water, een fornuis met oven en een koelkast met vriesvak. Ook is hier heel veel kast- en bergruimte voor alles wat je hier bij de hand wilt hebben.
Tegenover de kombuis is de kaartentafel met onder andere de kaartplotter, de DSC marifoon, een repeater voor de instrumenten buiten en een navigatie pc met OpenCPN. Bij de kaartentafel is de doorgang naar de achterhut. Hier bevindt zicht een vast bed met een lengte van 190 cm. en een breedte van 57 cm. en de toegang tot de motorruimte. Ook is er veel kastruimte en een zitbankje.
De achterhut is door de middenkuip lekker ruim. Hier is een bed van 200 x 160 cm. dat voorzien is van Neptun matrassen met lattenbodems. De achterhut heeft een natte cel met wc, wastafel en douche. Ook hier is veel kast- en bergruimte.
De salon bestaat uit een u-bank aan bakboord met een langsbank er tegenover. In het midden staat de kajuittafel met twee neerklapbare delen en een flessenrek. De banken zijn met een lengte van 195 cm. en een breedte van 60 cm. goed als extra slaapplaatsen te gebruiken en beide voorzien van een slingerzeil. Voorbij het hoofdschot is aan bakboord de tweede natte cel met wastafel, wc en douche. Er tegenover is een grote hangkast. In de voorhut meet het bed 194 x 203 cm.
Er is veel lichtinval door de vele ramen en luiken. Er is permanente ventilatie en enkele ramen en de luiken kunnen geopend worden voor ventilatie. Er zijn voldoende lichtpunten en de Eberspacher kachel houdt het ook in het voor- en najaar behaaglijk aan boord.
Motor, electra, water
Vermogen: Ca. 38 pk.
Aantal identieke motoren: 1
Bouwjaar: 2011
Draaiuren: Display geeft niet goed aan
Brandstoftank aantal: Staal ca. 200 l. met peilglas
Koeling: Indirect
Voortstuwing: Watergesmeerde schroefas met drieblads Autoprop klapschroef (2022)
Meetinstrumenten: Toerenteller en oliedrukmeter. Akoestisch alarm voor laadstroom
Voltage: 12 V
Bedieningspaneel: Ja
Dynamo: Ja
Zonnepaneel: Twee vaste- en één los paneel
Watersysteem: Met elektrische pomp
Warm water: Via boiler op motorwarmte en walstroom
Watertank & materiaal: Staal. Twee tanks totaal ca. 500 l. met niveaumeter
Walstroom: Ja, met kabel
Voltmeter: Accumonitor
Watertankmeter: Ja
Brandstoftankmeter: Peilglas
Overig:
De Volvo Penta motor is in 2011 ingebouwd, is goed onderhouden en start en loopt uitstekend. Aandrijving gebeurt via een watergesmeerde schroefas met een drieblads Autoprop schroef uit 2022. Er zijn vier 100 Ah accu's uit 2022, zonnepanelen en een windgenerator. Ook is er een 2500 W omvormer.
De motor heeft recent een onderhoudsbeurt gehad en veel reserve onderdelen blijven aan boord. Er is een Schenker 30 l. watermaker.
Tuigage
Type tuigage: Topgetuigd
Rondhouten, verstaging: Mast aluminium, verstaging 2016, voorstag 2022
Lieren: 2 x Barient 32 2-speed, 2 x Barient 27ST 2-speed en 2 x Barient 21ST 2-speed. Vallieren Barient 22 en 24 2-speed met 2 x 5 Spinlock stoppers
Zeilen materiaal: Dacron
Genua: Ca. 57 m2 North 2022 met uv strook
Genua reefsysteem: Harken Mk4
Halfwinder, bollejan: Halfwinder met slurf
Aantal masten: 1
Overig:
Eenvoudig te hanteren tuigage met rolgrootzeil (redelijke staat) en rolgenua (2022) op Harken roller. De overloop staat op het achterdek niet in de weg en er zijn lange genuarails. De verstaging is recent en een spinnakerboom is aan boord. Een halfwinder met slurf en een stormfok worden meegeleverd. Het achterstag is geisoleerd.
Navigatie en electronica
Windvaanbesturing: Hydrovane windvaanstuurinrichting
Satellietcommunicatie: Iridium Go!
Overig:
Zeer uitgebreide navigatie met twee plotters binnen en één onder de buiskap. DSC marifoon, radar, AIS-B, complete Raymarine ST60+ set met repeater binnen, gps, ST40 repeater in de achterhut, Iridium Go! satellietcommunicatie, Echomax actieve radarreflector, Hydrovane windvaanstuurinrichting en Raymarine stuurautomaat direct op het kwadrant.
Uitrusting
Ankerlier: Lofrans elektrisch
Stootwillen, lijnen: Complete set stootwillen en lijnen blijft aan boord
Zwemtrap: Ja
Zwemplatform: Ja
Zeerailing: Ja
Bijboot: Hercules Pro ca. 2,50 m. (2022)
Bijboot buitenboordmotor: Mercury 6 pk. viertakt (2022)
Overig:
Teak blokrooster in de kuip, teak op de kuipbanken, bimini met raam, buiskap, kuiptent, 2 x anker en elektrische ankerlier, neerklapbare kuiptafel, bekerhouders aan de stuurstand, Comfortseat, vouwfiets, diverse jerrycans, olie extractor, veel reserve onderdelen, verrekijker, bijboot met buitenboordmotor, stootwillen en lijnen, middenbolders, zonnepanelen, windgenerator, watermaker, koffiezetapparaat, bestek, pot en pan, lierhendelhouders, duikfles, puts, looplank, zonnepanelen, Maglite zaklamp.
Veiligheid
Radarreflector: Firdell Blipper en Echomax actieve radarreflector
Gasbun met afvoer: Ja. Slang 2020
Overig:
Beschutte en zelflozende kuip, voldoende grijpmogelijkheden binnen en buiten, zwemplateau, noodhelmstok, gasinstallatie vernieuwd, reddingsvlot, Epirb, DSC marifoon, gasdetector, actieve radarreflector, verstaging vervangen, radar, AIS-B, Iridium Go!, brandblussers, verbandtrommel, hoefijzerboei.
Alle moeite is genomen deze informatie correct weer te geven. Fouten zijn echter niet uit te sluiten. Controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.
Type interieur: Classic, warm ;Mahonie betimmering
Kleur stoffering: Blue
Lengte over alles | 12.2m |
Hoogte | 17.8m |
Max diepgang | 1.68m |
Breedte | 4.02m |
Hoofdruimte | 1.93m |
Ankerlier | Elektrische ankerlier |
Reddingssloepcapaciteit | 4 |
Drinkwatertank | 1 x 500 l () |
Brandstoftank | 1 x 200 l () |
Afvalwatertank |
Enkele Slaapplaatsen | 3 |
Dubbele Slaapplaatsen | 2 |
Cabines | 2 |
Toiletten | 2 |
Motormerk | Volvo Penta |
Model motor | D2-40 |
Bouwjaar motor | 2011 |
Vermogen in Pk | 50.96pk |
Motorcategorie | Binnenboord |
Motorbrandstof | Diesel |
Soort Schroef | 3-blads |
Klapschroef | ✓ |
Kadestroomaansluiting | ✓ |
Omvormer | Ective 2500 W |
Dieptemeter | Raymarine ST60+ Depth |
Radar | ✓ |
Log-snelheidsmeter | Raymarine ST60+ Speed |
Radardectectie | ✓ |
Windrichting- en Snelheid | Raymarine ST60+ Wind |
Computer | ✓ |
Plotter | Raymarine Hybridtouch, pc bij de kaartentafel en tablet onder de buiskap |
Autopiloot | Raymarine direct op het kwadrant met reservecomputer |
Radio | ✓ |
Kompas | ✓ |
CD-speler | Radio bij de kaartentafel met buitenluidsprekers en radio in de achterkajuit |
Navigatiesysteem | Furuno GP31 en binnen en buiten op de Raymarine repeaters |
Cockpit Speakers | ✓ |
VHF | Icom IC-M421 met DSC |
Elektrische bilgepomp | ✓ |
Oven | ✓ |
Manuele Bilgepomp | ✓ |
Scheepstoilet | ✓ |
Verwarming | ✓ |
Warm water | ✓ |
Frigo | Bovenlader met vriesvak. Ca. 70 l. |
Diepvriezer | ✓ |
Batterijlader | Sterling 40 Ah |
Teak in Cockpit | ✓ |
Cockpit Douche | ✓ |
Buitenboordmotorsteunen | ✓ |
Loopbrug | ✓ |
Radarreflectie | ✓ |
Zonnepaneel | ✓ |
Reddingssloep | ✓ |
Cockpit Tafel | ✓ |
Zwemtrap | Ja |
Stuurwiel of Helmstok | ✓ |
Spinnakermast | ✓ |
Stormfok | ✓ |
Rolgrootzeil | ✓ |
Gennaker/toerspinnaker | ✓ |
Rolgenua | ✓ |