Motor
Fairbanks Morse
Vermogen in Pk
640hp
Draaiuren
-
Categorie
Power Commercial
Lengte
51.51m
Jaar
1960
Model
Expediation
Capaciteit
-
Fraser Yachts (San Diego)
Bootdetails
Omschrijving
51m BEAUPORT is voortdurend geüpgraded door haar huidige en vorige eigenaren. Na talloze refits sinds haar oorspronkelijke conversie in 1993, is ze nu een echte
expeditie yacht te koop. BEAUPORT is extreem comfortabel en in zeer goede staat. Met maritieme architectuur en exterieurontwerp van Collingwood, biedt ze plaats aan 20 gasten in 10 hutten. Haar speciale kenmerken zijn een helikopterplatform en verschillende tenderboten. Ze
biedt een uitstekende kans voor een veeleisende yachtsman die de wereld wil verkennen.
Contactgegevens
Meer Info
VOLLEDIGE SPECIFICATIES
3D ZELFGELEIDE WANDELING LINKS HIERONDER:
https://maps.app.goo.gl/ntwH7XwV6gzJY1mk8
https://maps.app.goo.gl/Jjo5p41BUSVJK5Lv7
https://maps.app.goo.gl/ntwH7XwV6gzJY1mk8
https://maps.app.goo.gl/SMQJ32Y8RwrjWk257
https://maps.app.goo.gl/U7z9DDEChdCkt4A68
https://maps.app.goo.gl/MEdzGz81krkgMwYs9
OVERZICHT:
Dit Expeditieschip is klaar om jou en je gasten in gestabiliseerd comfort en veiligheid voor lange afstandsreizen te vervoeren. Beauport (haar originele en huidige naam) is met liefde onderhouden door haar eigenaar, die een traditie heeft voortgezet om haar in topvorm te houden. Ze heeft een uitstekende, professionele en zeer economisch bewuste bemanning van 6. Ze heeft aanzienlijke voordelen ondervonden van refits in 1999/2000/2002/2008 en 2010 sinds haar oorspronkelijke conversie in 1993. BEAUPORT’S interieur is GEEN Spartan; het is een zeer comfortabele jachtconfiguratie en afwerking. Haar exterieurafwerking is een niet-gefairde, glanzende afwerking, in uitstekende staat en roestvrij. Oorspronkelijk gebouwd voor de Canadese Kustwacht in Quebec, is Beauport ontworpen, geconstrueerd en geclassificeerd voor licht ijsbreken, waarbij ze de specificaties van Lloyd’s overtrof en haar eerste 30 jaar het hele jaar door in zoet water op de St. Lawrence Seaway opereerde, oorspronkelijk met een bemanning van 34. In 1993, toen ze werd omgebouwd tot een luxe jacht, werden er verschillende hutten verwijderd om plaats te maken voor gastenaccommodaties, een grote masterhut en een hoofd salon. In 1999 werd Beauport naar Jacksonville verplaatst, waar ze een mechanische refit van 6 maanden onderging van alle motoren en bedieningssystemen, waarbij de eigenaar meer dan 4 miljoen dollar aan upgrades uitgaf. In het voorjaar van 2002 werden nieuwe John Deere 115KW-generatoren met ziekenhuiskwaliteit geluidsdempers geïnstalleerd, evenals een back-up 150 KW Isuzu, een enorme 8 Ton hydraulische dek kraan en Koopnautic 40 sq ft stabilisatoren. Ze is enorm stabiel en efficiënt en verbruikt slechts 34 gallons per uur bij cruise voor beide motoren en een van haar generatoren. Recentelijk geïnspecteerd; als je op de markt bent voor een groot volume, economisch langafstandsexpeditie jacht, verdient BEAUPORT je aandacht.
CONSTRUCTIE:
Twee schroef diesel motorjacht, ijsbreker versterkt, ronde romp, ronde spiegelontwerp van gelast staalplaatconstructie met verhoogde stuurhut, flybridge en brugvleugel(en) stuur- en motorbediening. Bevestigingen: Gelaste stalen frames: Stalen hoekbalk op 12” & 22” frames, 5/8” dikte aan de bovenkant taperend naar 1/2” Dek: Stalen plaat Planking: Stalen plaat
HOFDDEK:
Beginnend aan de voorzijde van het hoofdddek zijn de dubbele anker capstans. Deze capstans hebben onafhankelijke motoren en worden onafhankelijk bediend. Ankerketting is 1 ¼ inch stud link met 8 shots (720') aan de Stbd. kant en 9 shots (810') aan de Port kant. Ankers zijn beide 2.000 lb. marine stockless. Volgende achter op de middenlijn is een elektrische hydraulische kraan die in augustus 2000 is geïnstalleerd. De kraan heeft een veilige werkbelasting van 16.000 lbs bij 28 ft. reikwijdte. De kraankabel heeft een diameter van 7/8 inch, en de kraan wordt bediend met een afstandsbediening aan het einde van een 30 voet lange pendant, evenals een console aan de stuurboordzijde van de kraanbasis. Volgende achter op de middenlijn is de luik die naar de laadruimte leidt, terwijl aan stuurboord en bakboord de tenders zijn. Aan bakboord is de 29-voet Blackfin, aan stuurboord is de 22-voet Boston Whaler. Er is toegang door de hondenhuis tussen de tenders naar de bemanningsverblijven. Op het voorste dek is er een overdekte alfresco eetruimte voor 12 op een gelakt teak latten tafel en stoelen. Volgende achter is het hoofdddek huis. De voorste 2/3 (ongeveer) van het voor- en achtergedeelte van deze structuur is flush met de zijkanten van het vaartuig vol breedte. De resterende 1/3 (ongeveer) is van de zijkanten afgesteld, waardoor zijdekken toegankelijk zijn vanuit het interieur van het vaartuig en op hun beurt leiden naar het achterdek.
Op de middenlijn aan de voorzijde van het huis is een deur die leidt naar de hoofd voor- en achtergang van graniet door het hoofdddek huis. Aan de voorzijde van deze doorgang, aan bakboord naast de middenlijn deur, zijn er trappen naar beneden naar de lagere bemanningsaccommodaties. Aan bakboord van de bemanningstrappen is het Hoofdkantoor. Deze kamer heeft vier openende gepolijste messing patrijspoorten, teak parketvloeren, geschilderde panelen en gelakte afwerking, met vier werkstations.
Aan stuurboord is de hoofd eetzaal. Er zijn twee grote wijnrekken evenals ingebouwde China en glazen kasten op de achterwand. De eettafel biedt plaats aan 12. Het interieur is gerenoveerd in de zomer van 2000 en heeft grote rechthoekige ramen die vier van de vijf patrijspoorten vervangen die oorspronkelijk waren geïnstalleerd. De ramen zijn van 1/2-inch krasbestendig Lexan, ingebouwd in op maat gemaakte RVS frames.
Vervolg achter naar een korte dwarssectie van de doorgang aan de voorzijde van de motorruimte, deze doorgang leidt naar bakboord en biedt toegang tot zowel de accommodatie trappen naar het Eigenaar's Dek als de deur naar de hoofd salon.
EIGENAAR’S DEK: Boven Hoofd Dek; onder Stuurhut
Voor op het Eigenaar's Dek is er een volledige rondlopende Portugese brug met toegang tot het Voorste Dek. Achter de Portugese brug is de masterhut met een middenlijn king-size bed. Er zijn ingebouwde banken en een bureau aan stuurboord vooraan met ladekasten en kasten aan bakboord. Er is een ladekast en kast aan bakboord achter. Voor is er een grote kast voor Symphonic TV/VCR verbonden met het Sea Tell satellietsysteem. Dit gebied is geschilderd en heeft gelakte eiken afwerking. De vloer is met tapijt bedekt. Aan de achterzijde aan bakboord is er een inloopkast met een koelkast en kluis. Er is een jacuzzi-bad aan stuurboord in de Stateroom, badkamer met Vacuflush toilet, wastafel en douche zijn aan stuurboord achter.
Achter is er een volledige breedte dwarsgang met aparte schermdeuren naar bakboord en stuurboord naar de dekken. Deze doorgang heeft een tapijtvloer. Achter is er een kapiteinskamer met een tweepersoonsbed, ladekast, kast en bureau en een privé hoofd met douche, Vacuflush toilet en wastafel. Buiten de deur van deze kamer zijn de trappen naar beneden naar het hoofdddek en naar de Skylounge. Buiten op het Eigenaar's Dek is er een groot bootdekgebied met de bovenkant van de motorruimte trunk en de schoorsteen centraal gelegen. Aan bakboord en stuurboord van de motorruimte trunk zijn de knokkelkranen die worden gebruikt om de reddingsboot en de 16' Novurania RIB die op dit dek in chocks wordt gehouden, te lanceren. De rest van dit dek is groot genoeg om een helikopter te landen en is in het verleden voor dat doel gebruikt. Een set trappen leidt omhoog naar het achterdek van de Skylounge. Achter is toegang tot het hoofd achterdek werkgebied.
STUURHUIS DEK:
In de stuurhut zijn er openende deuren aan bakboord en stuurboord naar de vleugels. Er zijn vier drop ramen aan de voorkant. De kamer is airconditioned met twee MarineAir-units gemonteerd in kasten aan bakboord en stuurboord. Achter is er een bank en een kaarttafel. Aan bakboord van het schip's wiel is er een “L” vormig navigatiecentrum gebouwd om de autopilot, 72-mijl radar en PC-navigatiesysteem met 17" monitor die Nobeltec bewegende kaartsoftware draait met een complete set CDRom kaarten te huisvesten. De originele stuurinrichting van het schip is via een houten schip's wiel op een Hyland hydraulische stuurmotor. De voetsteun houdt een Henry Brown & Sons magnetische kompas. Twee van de voorste raampanelen zijn uitgerust met wissers. Aan stuurboord van het wiel zijn de Westinghouse luchtbedieningen voor de hoofdmotoren samen met schacht RPM-indicatoren. Buiten aan stuurboord is er een schip's telegraph die in een noodgeval kan worden gebruikt om orders naar de machinekamer te signaleren.
Onmiddellijk achter de stuurhut via een deur aan stuurboord is de volledig airconditioned Sky Lounge. Dit gebied heeft grote bronzen omlijste ramen, waarvan er twee naar beneden kunnen. Dit gebied heeft ook een teak en holly vloer. Aan stuurboord is er een natte bar en koelkast. In de achterste hoek aan bakboord zijn de trappen naar beneden naar het Eigenaar's Dek. Een deur opent achter naar een overdekte open Lounge en alfresco dineren, er is toegang naar beneden naar het Eigenaar's 01 niveau en toegang omhoog naar de Flybridge via trappen.
Flybridge Dek Toegang vanaf het Stuurhuis Dek via trappen; 80" x 80" Jacuzzi achter; privé zongebied. Verhoogd voorste gedeelte met messing binnenschepen, stuurstation, tafel en stoelen.
CONSTRUCTIE
Rompmateriaal: Staal
Superstructuur Materiaal: Staal
Dekmateriaal: Staal
CAPACITEITEN
Bruto Tonnage: 683
Netto Tonnage: 204
Brandstofcapaciteit: 71.923 Liters 19.000 Gallons
Dag Tank: 1.893 Liters 500 Gallons
Vers Water Capaciteit: 22.712 Liters 6.000 Gallons
Water Makers: 6.814 Liters 1.800 Gallons
Grijs Water: Liters 200 Gallons
Zwart Water: 1136 Liters 300 Gallons
Lube Oil: 1.893 Liters 500 Gallons
Afvalolie: 1.136 & 662 Liters 300 & 175 Gallons
HOFDENKMACHINERIE
Hoofdmotoren:
Twee Fairbanks Morse Tegenovergestelde zuiger diesel HP: 640 HP elk.
Onder-niveau apparatuur:
Zoutwater circulatiepompen (5 HP)
(2) 1800 GPD watermakers
(2) Watermakerpompen (3/4 HP)
Brandstofoverdrachtpomp (1.5 HP)
Generator schakelbord
AC/DC belastingcontrolecentrum
Hoofdmotor bedieningsconsole en motororder telegraph
Shaft tachometers
Motorbediening en monitor gauges
Stack pyrometers
24 VDC schakelbord
Murphy alarm paneel voor hoofdmotoren, versnellingsbakken, scheepsservicegeneratoren en bilge niveaus
Vers water wash-down pomp (3/4 HP)
(2) Hamworthy type V2C3 Algemene service 80 HP Brandstof/bilge ballastpompen
Alfa Laval MIB 303 brandstofolie purifier
Hoofdmotor 12.5 HP Hamworthy lube oil pomp
Alfa Laval MAB 103 lube oil purifier
Koopnautic dubbele 40 sq ft elke vin stabilisatoren
Gunert Koel-/vriescompressoren
Lube oil opslagtank
DC belastingcontrole schakelpaneel
Werkbank met bankschroef en gereedschap
(2) 7.5 HP reductie tandwiel lube oil pompen
Thermische dynamica plasma booglasapparaat
Wereldwatersysteem olie-water scheider
Verswater drukpompen, 2 HP en 1/4 HP
(2) 5 HP Quincy Model 325 luchtcompressoren
(3) Lube oil tanks
(2) RVS luchtontvangers, (2) 50 PSI ruimte MAWP met 3/4” ontlastkleppen ingesteld op 258 PSI
Draagbare boorpers
(3) 57 Gal. elektrische waterverwarmers
20 HP Hydraulische servicepomp
2 HP Sludge pomp
Sludge tank stuurboordzijde
Hydraulische olie reservoir
Grijs water tank bakboordzijde
Grijs waterpomp 1/4 HP
(2) Zoutwater drukpompen, 5 HP en 3/4 HP
Propellers:
Vaste Propellers
Motor Ventilatie:
Natuurlijke & geforceerde Uitlaat: Blower Warmte Bescherming
GENERATOR & ELEKTRICITEIT
Output/Electriciteit: 220/110
Generatoren: John Deere
Generator Uren: Bakboord: 11.103 Stuurboord: 10.931
Tankage
Brandstoftank(en): (2) Ingebouwde Type: Staal Capaciteit: 19.000 Gallons
Brandstof: 500 Gal. Dag tank Lube Oil Tank: 500 Gal. Afvalolietank: 300 & 175 Gallons
Sludge Tank: 50 Gallons
Watertank(en): (2) Ingebouwde Type: Staal Capaciteit: 6.000 Gallons Watermaker(s): (2) 1800 Gallons per dag, nieuwe membranen en voorfilters aan boord.
Grijs Water Tank(en): Voor: 200 Gallons Achter: 300 Gallons
Holding Tank: (In haven) (1) Type: Staal Capaciteit: 300 Gallons
Afvalbehandelingssysteem: USCG gecertificeerd, Marpol IV, geïnspecteerd en goedgekeurd certificaat
Brandbestrijdings- & Bilge Systeem
(5) Dekstations, nieuwe kleppen op (3) stations, nieuwe slangen op (2) stations
Interne Stations: (4), (2) machinekamer, (1) bemanningsverblijven
(1) Keuken, hoofd salon doorgang
Draagbare Blussers: (30+)
Pakken/SCBA’s en gerelateerde apparatuur: (2) Complete sets.
CO2: (3) Aparte systemen, machinekamer, laadruimte, verfkluis
Branddeuren: Functioneel, op afstand bediend, bulkhead, bemanningsverblijven, kraanruimte, verfkluis
Ventilatie Controle:
Pompen: Brandbestrijding en ontwatering, (2) 4” Dia. afvoer
Draagbare Pomp: (1) Gas aangedreven mechanisch, 2” Dia. slang met filter aan de zuigzijde
Brandbijlen: (3) Rookmelders
ELEKTRONICA
Sperry Mark 37 MK37 Gyro
VHF Radio: Icom Model: ICM120
Horizon STB VHFFM
VHF Handheld: (4) Model: Horizon
SSB: Sea 222
Satelliet Telefoon/Fax:
Draagbare Satelliet Telefoon: Global Star, handheld
PBX Telefoonsysteem: PBX Com-systeem met telefoons & intercom luidsprekers door het schip
Mobiele Telefoons: (3) Verbonden met het schip PBX-systeem
Satelliet TV: SEATEL-systeem met gyro-tracking schotel en controlebox
Auto Piloot: Robertson
Stuurinrichting: Elektrisch/hydraulisch met noodhandmatige stuurinrichting optie
Radar: Furuno Model: 96 & 48 NM Bereik
Kaart Plotter: NEC monitor met Nobeltec Admiral elektronische kaarten
Diepte Sndr.: Sitex
GPS: (3) Furuno Model: GPS35
Kaarten: (2) Sets papier en elektronisch
Verrekijkers: (2) Sets
Weer Fax
Vooruitkijkende Sonar: Functioneel Fluit: (2) Pneumatisch Kompas: (2) 9” en 10” magnetisch, Sferische Afwijkingskaart Sperry Mark 37 MK37 Gyro
Elektrisch Systeem
AC Systeem: 110,208220,440480 VAC
Havenverbinding: 200 amp Hoofd Bkr.: Hoofd Elektrisch Paneel
Hoofd Paneel(s): Door het schip
Distributie Paneel(s): Omgekeerde Polariteit Indicator:
Geaard: Galvanische Isolator
GFCI @ Nat Locaties; Omgekeerde Polariteit Test
Bekabeling: (marine grade, beveiligd, goed ondersteund en beëindigd)
DC Systeem: 12 VDC
Batterijen: Nr.: (4) 12VDC, Nat Cel, diepcyclus, (3) 12VDC gelcel
Beveiligd; Positieve Terminal; Zuurstofbestendige Doos; Bonding Systeem;
Bekabeling: (Marine grade, beveiligd, goed ondersteund en beëindigd)
Dieptemeter: Garmin
GPS: 2 pzs Simrad
Windinstrumenten: Weerstation Sainlogic
Hoorn: Lucht Hoorn
Zoeklichten: Morse Licht
Nachtzichtcamera: Ja
Tender Tracking Systeem: Tracksolid Pro
COMMUNICATIE SYSTEMEN
IRIDIUM LT 3100S , GMDSS SYSTEEM
SSB ICOM IC-M700 PRO
3 VHF DSC ICOM HORIZON
5 DRAAGBAAR TWEE WEGEN TRANSCIEVER
DEK MACHINERIE & UITRUSTING
Ankers:
(2) 2.000 lb. Marine Stockless Bakboord: 8 shots (720') van 1 1/4” stud link ketting
Stuurboord: 7 shots (650') van 1 1/4” stud link ketting, (1) 1.000 lb. Marine Stockless (achter)
Dek Uitrusting:
(1) 2.000 lb. Marine Stockless gemonteerd op hondenhuis naast de voorste kraan
Anker Windlass/Capstan: Voor: (2) 15 HP Verticale capstans
Achter: (1) 12 HP Verticale warping capstan
Dekkranen: (1) 8 Ton 16.000 lb swl Aurora elektrische hydraulische voor, (1) 1 Ton en (1) 2 ton op bootdek
Draagbare Dock: Aluminium hoek met sterke beugels op romp (opgeslagen op bootdek onderweg)
Stuurladder: (1) Draagbare aluminium gemaakt volgens specificaties en monteert aan beide zijden van de romp
Gunwales & Lifelines: RVS stangen en horizontale van de juiste hoogtes boven dek
Bits & Cleats: Voldoende en structureel gezond
Luiken: Voorste, laad- en lazarette, structureel gezond en bedienbaar
Deuren: Metaal en Hout, Houten deuren opnieuw afgewerkt, metalen deuren waterdicht met bedienbare honden
Docklijnen: (1) Set 1.25” Dia. nylon, (3) Sets 1.5” Dia. nylon, (2) sets 2.5” Dia. Nylon
FRASERYACHTS.COM 9
VEILIGHEID, BEVEILIGING, & BRAND BESCHERMING UITRUSTING
Veiligheidsuitrusting:
Redvesten: (30) Type I, Volwassen Locatie: Dek veiligheidslocker en achter lazarette
Type IV PFD(s): (7) reddingsringen Locatie: Diverse dekken
Bel, Hoorn, Fakkels
EPIRB: (1) 406 Sart:
Levensvlot(ten): (2) 25 mannen Zodiac types
Medische Voorzieningen: Meer dan voldoende voor pleziervaartuigen. Gecontroleerde medicatie vergrendeld in de hut van de kapitein.
Olieafvoer bord: Afval bord: Afvalbeheerplan:
Navigatielichten: Ankerlicht
TENDERS & SPEELGOED
Tenders:
31 Blackfin
18’ Boston Whaler
18’ Aqua Pro
KAPITAALVERBETERINGEN
2023
Interieur upgrade van meer dan $160.000
Exterieur upgrades van meer dan $200.000
2022
Navigatieapparatuur updates van meer dan $150.000
2021
Motorruimte upgrades van meer dan $200.000
Veiligheids- en brandbestrijdingsapparatuur bijgewerkt van meer dan $100.000
Nieuwe Reddingsboot
2020
Meer dan 6k pond staal is vervangen
Disclaimer
Het bedrijf biedt de details van dit vaartuig te goeder trouw aan, maar kan de nauwkeurigheid van deze informatie niet garanderen of waarborgen, noch de staat van het vaartuig waarborgen. Een koper dient zijn agenten of zijn inspecteurs instructies te geven om de details te onderzoeken die de koper gevalideerd wenst te hebben. Dit vaartuig wordt aangeboden onder voorbehoud van eerdere verkoop, prijswijziging of intrekking zonder voorafgaande kennisgeving.
Eigenschappen
Elektrische Apparatuur
Alternator:✓
Elektronica
Dieptemeter:✓
Radar:✓
Windrichting- en Snelheid:✓
Computer:✓
TV:✓
Plotter:✓
Autopiloot:✓
Kompas:✓
Navigatiesysteem:✓
Apparatuur Binnen
Vaatwasser:✓
Wasmachine:✓
Oven:✓
Microgolf:✓
Airco:✓
Warm water:✓
Frigo:✓
Drinkwatermaker:✓
Diepvriezer:✓
Aandrijving
Motor 1
Motormerk:Fairbanks Morse
Vermogen in Pk:640pk
Motorbrandstof:Diesel
Motor 2
Motormerk:Fairbanks Morse
Draaiuren:640
Motorbrandstof:Diesel
Dimensies
Snelheid en afstand
Kruissnelheid:10kn
Max snelheid:12kn
Dimensies
Lengte over alles:51.51m
Max diepgang:3.05m
Breedte:10.34m
Allerlei
Romp materiaal:Stalen
Reservoirs
Drinkwatertank:1 x 22712.46 l
Brandstoftank:1 x 71922.79 l
Afvalwatertank:
Verblijf
Cabines:14