Motor
Caterpillar
Vermogen in Pk
322hp
Draaiuren
-
Categorie
Motorsailer
Lengte
36.16m
Jaar
1929
Model
J Class
Capaciteit
-
Bootdetails
Omschrijving
Neem contact met ons op voor aanvullende informatie
Meer Info
TO
Het bedrijf biedt de details van dit vaartuig te goeder trouw aan, maar kan de nauwkeurigheid van deze informatie niet garanderen of waarborgen, noch de staat van het vaartuig waarborgen. Een koper dient zijn agenten of zijn inspecteurs instructies te geven om de details te onderzoeken die de koper gevalideerd wenst te hebben. Dit vaartuig wordt aangeboden onder voorbehoud van eerdere verkoop, prijswijziging of intrekking zonder voorafgaande kennisgeving.
Accommodaties
Master Cabin
1 x Master cabin met 2 grote eenpersoonsbedden, lichtkoepel, centrale bureau, kaptafel, voldoende opbergruimte, en suite faciliteiten met volledig uitgeruste toilet, bidet, grote douche, enz.
Gasten
- 2 x dubbele gastenhutten met en suite faciliteiten
Bemanning Hut
- 1 x hut van de kapitein met en suite faciliteiten
- 2 x dubbele hutten die één badkamer delen
- 1 x driekamerhut
Tender en Speelgoed
Aanbieding:
- 1 x 3.50m Zodiac met 25pk Johnson buitenboordmotor
Machines
Motoren:
- 1 x 322 BHP CAT
Versnellingsbakken:
- 1 x ZF
Propellers:
- 1 x Vaste pitch
- 1 x Feathering
As:
- 1 x (Nieuw 2012)
Generatoren en Elektrische Apparatuur
Generator:
- 1 x 19 kW Onan (nieuw)
- 1 x 27 kW Onan (nieuw)
Generator Uren (maart 2025):
- Bakboord: 44 uur
- Stuurboord: 55 uur
Elektriciteit:
- 220 V
Batterijen:
- Service, Diepe Lader, Motor, VHF batterij
Omvormer:
- Mass Sine 24/1500
Aanvullende Apparatuur
Airconditioning:
- Nieuwe fan coils (2024)
- 2 x Frigomar eenheden
Boegschroef:
- 2 x Sidepower SEP25D
Boiler:
- 2 x Gianneshi (1 x 50l en 1 x 80 l)
Toilet systeem:
- Vacuum
Afvalwater systeem:
- Vacuum
Veiligheids- en beveiligingsapparatuur
Veiligheid:
- 1 x 8 personen reddingsvlot
Beveiliging:
- Alarmsysteem voor machinekamer & bilges
- 4 x 24V bilgepompen
- 1 x 220V bilgepomp
Brandbestrijding:
- CO2 in machinekamer
Communicatieapparatuur
VHF:
- 1 x Garmin 215i
Navigatieapparatuur
GPS:
- 1 x Garmin
Autopilot:
- 1 x Garmin
Snelheidsmeter:
- 1 x Garmin
Radar:
- 1 x Garmin
Kompas:
- 1 x magnetische kompas
Echo Sounder:
- 1 x Garmin
GPS - Plotter:
- 1 x Garmin Phantom 24
AIS:
- 1 x Garmin 215i
Dekuitrusting
Lieren:
- 2 x Elektrisch 3000 W ATM
Lieren:
- 9 x Lewmar 650 handmatig
- 3 x Lewmar 700 elektrisch
Ankers:
- 2 x Danforth
Loopbrug:
- Koolstof
Keuken
Keuken:
- Ventilator
- Gasfornuis
- Elektrische oven
- Vriezer
- 2 x koelkasten
- 2 x gootstenen
Refit 2024 / Refit Samenvatting
Tijdens de retrofit heeft de jacht een aanzienlijke renovatie ondergaan in alle secties. Bovendien zijn er talrijke upgrades aangebracht, evenals aanpassingen om ergonomische en esthetische redenen, waardoor het oorspronkelijke J-klasse ontwerp weer tot leven is gebracht.
Alle werkzaamheden die tijdens de retrofit zijn uitgevoerd, zijn gedaan alsof de boot nieuw was gebouwd, met de beste methodologie en gebruik van de meest verbeterde materialen die beschikbaar waren, ongeacht de kosten, vanuit het perspectief van de eigenaar, met respect voor kwaliteit en hoge jachtstandaarden voor een dergelijk project.
- Rompen & Kiel: Het stalen frame en de platen zijn grondig gerepareerd. 95% van de houten huid van de romp is verwijderd en vanaf nul opnieuw opgebouwd van SIPO-mahonie. De loden kiel is teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke positie en goed vastgezet met nieuwe setscrews van een speciale legering om stress en corrosie te weerstaan. Speciale afdichtmiddelen zijn aangebracht op alle verbindingen en tussen het lood en de kiel van de boot. Alle doorvoeren zijn vernieuwd en de zeewaterinlaten en distributietank zijn gemaakt om de zeewateraanvoer naar de hoofdmotor, generatoren, airco en watermaker te verbeteren. De gehele achtersteven en transom zijn opnieuw opgebouwd. De achtersteven is hydrodynamisch en esthetisch verbeterd met een juiste achterstevenbuis en verhoogde duurzaamheid. De uitlijning van de tail-shaft is ook gecorrigeerd. De boegpost is opnieuw opgebouwd om de lijnen van de romp en de loden kiel te verbeteren, waardoor de boot terugkomt in zijn klassieke J-klasse vorm. Alle patrijspoorten zijn opnieuw geïnstalleerd met speciale afdichtmiddelen en hun rubberprofielen zijn vernieuwd.
- Dek & Superstructuren: De reling en het gehele teakdek, evenals de ondergrond zijn vernieuwd (20 mm teak en 20 mm marine multiplex). Houten framecomponenten onder het dek zijn opnieuw opgebouwd en de dekrand is gecorrigeerd tijdens het hoofddek reconstructieproces. Verbeteringen zijn aangebracht voor waterdichtheid en afwatering door het hele dek en de superstructuren. De thermische isolatie onder het dek is volledig vernieuwd. De hoofdluik is aangepast om de zichtbaarheid tijdens de navigatie te verbeteren en er is een nieuwe dinette gebouwd tussen het stuurwiel en het hoofdluik, aangezien er geen goede zitruimte voor de gasten was. De toegang tot de navigatieruimte is ook aangepast aan de achterzijde en onder de nieuwe dinette. Alle bevestigingen zijn geïnstalleerd en goed afgedicht met nieuwe schroeven en sommige zijn opnieuw gepositioneerd om de dekdoorloop te verbeteren. De ankerlieren zijn opnieuw gepositioneerd en nieuwe roestvrijstalen kettingrollen zijn gebouwd, versterkt en geïnstalleerd op de reling om de oude ankerzakken aan elke kant van de boeg te verwijderen. Een op maat gemaakte compacte carbon kraan is gebouwd om beide ankers op het dek te brengen.
- Mast & Takel: De mast is verwijderd en onderhouden. Een paar onderdelen zijn gereconstrueerd die door water zijn doordrongen. Nieuwe lichten zijn geïnstalleerd voor de mast en voor het dek. Alle lieren zijn onderhouden en nieuwe voetenschakelaars zijn geïnstalleerd. De takel, touwen en zeilen zijn niet vernieuwd (dit zijn de enige items die niet zijn vernieuwd tijdens de retrofit).
- Machinerie: De hoofdmotor is verwijderd en in de werkplaats opnieuw opgebouwd. Een nieuw uitlaatsysteem is gebouwd. Het duwblok tussen de motor en de tail shaft is onderhouden in de werkplaats. De hoofdmotor is opnieuw gepositioneerd en alle antivibratiemontages zijn vernieuwd om een perfecte uitlijning en soepele werking te bereiken. Asafdichtingen zijn vernieuwd. Hydraulische krachtpakketten voor touwlieren zijn volledig onderhouden en alle flexibele hogedrukslangen zijn vernieuwd. De hydraulische pomp voor het roer is onderhouden. Alle pompen (GIANNESHI) zijn verwijderd en gedemonteerd in de werkplaats om ze te onderhouden (zowel motoren als pompen). Voor de afvoerpomp voor zwart water is een nieuwe pomp geïnstalleerd. Alle bilgepompen - niveausensoren en hoge-niveau alarmen (RULE) zijn vanaf nul geïnstalleerd, waardoor het bilgepomp systeem is verbeterd. Er is ook een vast bilgesysteem dat is onderhouden en volledig operationeel is op de jacht. Blowers voor de elektrische ruimte en motor zijn ook onderhouden, en er zijn ook doorstromingsverbeteringen aangebracht om de koeling van die ruimtes en een adequaat luchtvolume tijdens de werking te waarborgen. De watermaker is onderhouden volgens het jaarlijkse onderhoudsschema, aangezien deze volledig operationeel was voor de retrofit. Het brandbestrijdingssysteem en de brandblussers zijn goed onderhouden.
- Pijpleidingen: 95% van alle pijpleidingen is vernieuwd. De gehele netwerken voor vers, grijs en zwart water zijn vanaf nul gemaakt volgens moderne normen, waarbij de capaciteit tegelijkertijd is vergroot (voor zwart en grijs).
- Tanks: Alle tanks zijn geblazen, onderhouden en goed geverfd, aangezien hun structurele toestand intact was. Er zijn echter nieuwe kleppen en verbindingen geïnstalleerd. De ondersteuning van de brandstof- en watertanks binnen de hoofdbilge is verbeterd. De brandstofcapaciteit is 3.900 liter. De watercapaciteit is ongeveer 3.000 liter. De capaciteit van de zwartwatertank is 360 liter en de grijswatertank ongeveer 250 liter.
- Elektriciteit: Alle kabels, schakelpaneel, lichten (alle led) en elektrische componenten zijn vernieuwd met gecertificeerde materialen, waardoor alle circuits en systemen zijn verbeterd volgens moderne normen. Nieuwe generatoren zijn geïnstalleerd (ONAN 19KVA & 27KVA). Het gehele airconditioningsysteem is geüpgraded met twee (2) 50.000 BTU chillers en dertien (13) fan coils. Alle toiletten zijn vernieuwd (TECMA) en nieuwe blowers zijn geïnstalleerd voor elke badkamer. Alle batterijen zijn ook vernieuwd. Twee (2) nieuwe MASTERVOLT 24V/100A laders zijn geïnstalleerd voor de servicebank (24 x EXIDE 2V). Twee SIDEPOWER SEP250 boegschroeven zijn geïnstalleerd om de manoeuvreerbaarheid te verbeteren, met een aparte batterijbank aan de boeg.
- Elektronica: Alle elektronica, meters en bekabeling voor navigatie zijn vernieuwd. Zelfs een wifi-netwerk is geïnstalleerd en staat standby op de jacht.
- Interieur: Indelingswijzigingen zijn aangebracht door het bouwen van een nieuwe gastenhut en in het bemanningsgebied aan de boeg, terwijl nieuwe ankerkettingkasten zijn gebouwd om de praktische bruikbaarheid tijdens het anker en de opslag van kettingen te verbeteren. Er is een praktischere nieuwe ingang gebouwd voor de elektrische ruimte - machinekamer. Alle interieurvernis is verfrist.
- Schilderwerk: Het gehele schip is opnieuw geschilderd (binnen en buiten) met speciale harsen en epoxycoatings om de enkele houten huid en het stalen frame te beschermen. Het deel van de romp dat uit het water is, is versterkt met twee (2) lagen strandmatstof onder de epoxy fair, om scheuren te voorkomen. De uiteindelijke topcoat is AWLGRIP Midnight blue. Alle gelakte oppervlakken hebben meer dan tien (10) lagen EPIFANES enkelvoudige componenten mariene vernis.
Onderhoud/werklijst
2017:
- Droogdok
- Nieuwe rubber in teakdekken
- Nieuwe doorvoeren en zeekranen
- Mast geschilderd
- Stalen frames schoongemaakt en opnieuw geschilderd
2016:
- Nieuwe vloer in gastenruimtes
2012:
- Nieuwe touwen Glenstein
- Nieuwe verf van Sigma
- Witte romp
- Nieuwe as (Rina goedgekeurd)
2011:
- Rompe volledige houtwerk reparatie & schilderwerk
2010:
- Nieuwe Dect Covers
- Service/overhaul van alle pompen & bilgepompen
- Nieuwe leidingen door het hele schip
2008:
- Hoofdzegel (Gemiddelde staat)
- Stayzeil (Gemiddelde staat)
- Yankee (Gemiddelde staat)
- Yankee 2 (Gemiddelde staat)
- Ucellina (Gemiddelde staat)
- Gennaker (Gemiddelde staat)
Aandrijving
Motormerk:Caterpillar
Vermogen in Pk:322pk
Dimensies
Snelheid en afstand
Kruissnelheid:10kn
Max snelheid:11kn
Dimensies
Lengte over alles:36.16m
Max diepgang:3.96m
Breedte:6.16m
Allerlei
Romp materiaal:Houten
Reservoirs
Drinkwatertank:3000 l
Brandstoftank:3900 l
Afvalwatertank:
Verblijf
Cabines:7