1 of 22
Chrisbeuker Maritiem - Chrisbeuker Martiem
+31(0)6 53 99 16 71
Jaar | 1927 |
Merk | Lemsteraak Senta |
Model | Roefuitvoering Jachtuitvoering |
Categorie | Platbodems zeilboten |
Lengte | 16.02m |
Branstofsoort | Diesel |
Romp | Stalen |
Rompsoort | Andere |
Aangeboden door | Chrisbeuker Maritiem - Chrisbeuker Martiem |
Interessante overname exploitatie mogelijk! (nieuwe foto's interieur & techniek)
De Senta is een heerlijk zeilende Lemsteraak, die speciaal is ingericht voor kleine groepen. Geschikt voor een grote familie of charteren met klein gezelschap. Mede-eigenaar gezocht voor deze zeer klassieke Lemsteraak (16 m.) met bescheiden charteromzet voor geleidelijke overname. Gebouwd onder Register Holland, zeer goed onderhouden, bijzonder schip met krachtige uitstraling.
De Senta is gebouwd onder Register Holland en geschikt voor max. 16 personen voor dagtochten en 8 personen voor tochten met verblijf aan boord. De huidige eigenaar vaart uit liefhebberij regelmatig met betalende gasten vanuit Zoutkamp (ongeveer 80 dagen per jaar). Het schip is compleet, goed onderhouden een voorzien van alle vereisten voor charter. Tegelijk is de Senta een fijn familieschip, met veel ruimte en voorzien van alle gemakken voor langer verblijf aan boord. Gezocht wordt een enthousiaste (mede-) eigenaar die op termijn de charter activiteiten wil continueren, waarbij het mogelijk is het eigendom in fasen over te nemen.
De Senta is een Lemsteraak met een bijzonder eigen karakter. Gebouwd in 1927 voor het vaargebied Zuiderzee en Wadden, heeft de stoere aak de uitstraling van een zeegaand schip. De verkorte roef, tot de mast, de extra neergang op het voordek en de verhoogde zeereling illustreren dat. Het zwaar uitgevoerde berghout rondom, met RVS stootlijst, draagt daar nog eens aan bij. Het schip is bij Schouten in Muiden onder architectuur gebouwd, meet 16,02 m bij 4,65 m en heeft een diepgang van 1,28 m. De waterverplaatsing bedraagt 34 ton.
Het interieur is traditioneel van aard, uitgevoerd in Flame Guard / Ecoplex (brandvertragend, voorschrift R.H.), met massief mahonie lijstwerk, klassiek maar zonder opsmuk. Met twee aparte hutten met vaste slaapplaatsen, twee toiletten en een douche en de ruime salon met kombuis, is het interieur geschikt voor langere tochten, zonder verlies aan comfort voor de gasten. Uiteraard beschikt het jacht over centrale verwarming (Webasto), warm en koud stromend water en koeling. Koken op gas. Voor water, zwart water en brandstof zijn de tanks ruim bemeten.
De Senta is uitgerust met een Cummings 6 cil. 90 pk hoofdmotor (uit 2000) met gesloten koelsysteem en PRM keerkoppeling. Het schip beschikt over een prachtig ruime en overzichtelijke motorkamer, zodat alle techniek eenvoudig toegankelijk is. In 2000 is het schip gestraald en gespoten. De tuigage is compleet, inclusief halfwinder. Voor navigatie is alle gebruikelijke apparatuur aan boord.
De Senta is een schip voor de liefhebber. Voor diegene die, net als de huidige eigenaar, genoegen schept in het varen met gasten, bestaat nu de unieke mogelijkheid voor geleidelijke overname. De opbrengst uit charter moet gezien worden als tegemoetkoming in de jaarlijkse onderhoud- en exploitatiekosten.
Keur Register Holland
Flame Guard Schotten Ecoplex wanden voorschrift RH. Brandvertragend.
Lengte over alles | 16.02m |
Max diepgang | 1.28m |
Breedte | 4.65m |
Drinkwatertank | 1 x 1000 l () |
Brandstoftank | 1 x 1000 l () |
Afvalwatertank | 1 x () |
Enkele Slaapplaatsen | 10 |
Cabines | 2 |
Toiletten | 2 |
Motormerk | Cummings |
Motorcategorie | Binnenboord |
Motorbrandstof | Diesel |
Kadestroomaansluiting | ✓ |
Alternator | ✓ |
Omvormer | ✓ |
Dieptemeter | ✓ |
Log-snelheidsmeter | ✓ |
Windrichting- en Snelheid | ✓ |
Plotter | ✓ |
Kompas | ✓ |
Navigatiesysteem | ✓ |
VHF | ✓ |
Oven | ✓ |
Microgolf | ✓ |
Verwarming | ✓ |
Frigo | ✓ |
Diepvriezer | ✓ |
Batterijlader | ✓ |
Zwemtrap | ✓ |
Interesting takeover operation possible! (new pictures interior & technology)
The Senta is a wonderful sailing Lemsteraak, which is specially equipped for small groups. Suitable for a large family or charter with a small group. Co-owner sought for this very classic Lemsteraak (16 m.) with modest charter turnover for gradual acquisition. Built under Register Holland, very well maintained, special ship with a powerful appearance.
The Senta is built under Register Holland and is suitable for up to 16 people for day trips and 8 people for trips with accommodation on board. The current owner sails regularly with paying guests from Zoutkamp (about 80 days a year). The ship is complete, well maintained and equipped with all requirements for charter. At the same time, the Senta is a fine family ship, with plenty of space and equipped with all conveniences for longer stays on board. We are looking for an enthusiastic (co-) owner who wants to continue the charter activities in the long term, whereby it is possible to take over the property in phases.
The Senta is a Lemsteraak with a special character of its own. Built in 1927 for the sailing area Zuiderzee and Wadden, the sturdy barge has the appearance of a seagoing ship. The shortened deckhouse, up to the mast, the extra drop on the foredeck and the raised shells illustrate this. The heavy-duty all-round mountain timber, with stainless steel riser, contributes to this. The ship was built under architecture at Schouten in Muiden, measures 16.02 m by 4.65 m and has a draught of 1.28 m. The displacement is 34 tonnes.
The interior is traditional in nature, executed in Flame Guard / Ecoplex (fire retardant, prescription R.H.), with solid mahogany mouldings, classic but without decoration. With two separate cabins with fixed berths, two toilets and a shower and the spacious saloon with galley, the interior is suitable for longer trips, without loss of comfort for the guests. Of course the yacht has central heating (Webasto), hot and cold running water and cooling. Cooking on gas. For water, black water and fuel, the tanks are generously dimensioned.
The Senta is equipped with a Cummings 6 cyl. 90 hp main engine (from 2000) with closed cooling system and PRM gearbox. The ship has a beautifully spacious and orderly engine room, so that all technology is easily accessible. In 2000 the ship was blasted and sprayed. The rigging is complete, including half wind. For navigation all usual equipment is on board.
The Senta is a ship for the enthusiast. For those who, like the current owner, take pleasure in sailing with guests, there is now a unique opportunity for gradual takeover. The income from charter should be seen as a contribution to the annual maintenance and operating costs.
Keur Register Holland
Flame Guard Scots Ecoplex walls prescription RH. Fire retardant.
Interessante Übernahmeoperation möglich! (neue Bilder Interieur & Technik)
Die Senta ist eine wunderbare Segel-Lemsteraak, die speziell für kleine Gruppen ausgerüstet ist. Geeignet für eine große Familie oder für einen Charter mit einer kleinen Gruppe. Miteigentümerin suchte für diese sehr klassische Lemsteraak (16 Mio.) mit bescheidenem Charterumsatz nach einem schrittweisen Erwerb. Gebaut unter Register Holland, sehr gut gewartetes Spezialschiff mit kraftvollem Erscheinungsbild.
Die Senta wird unter Register Holland gebaut und ist für bis zu 16 Personen bei Tagesausflügen und 8 Personen bei Reisen mit Unterkunft an Bord geeignet. Der jetzige Eigentümer segelt regelmäßig mit zahlenden Gästen aus Zoutkamp (etwa 80 Tage im Jahr). Das Schiff ist vollständig, gut gewartet und mit allen Voraussetzungen für eine Charter ausgestattet. Gleichzeitig ist die Senta ein schönes Familienschiff, das viel Platz bietet und mit allen Annehmlichkeiten für längere Aufenthalte an Bord ausgestattet ist. Wir suchen einen begeisterten (Mit-)Eigentümer, der die Charteraktivitäten langfristig weiterführen will, wobei eine phasenweise Übernahme des Objektes möglich ist.
Die Senta ist ein Lemsteraak mit einem ganz eigenen Charakter. Der 1927 für das Segelgebiet Zuiderzee und Wattenmeer gebaute, robuste Kahn hat das Aussehen eines Seeschiffes. Das verkürzte Deckshaus bis zum Mast, die zusätzliche Absenkung auf dem Vordeck und die erhöhten Schalen verdeutlichen dies. Dazu trägt das hochbelastbare Allround-Bergholz mit Edelstahl-Steigleitung bei. Das Schiff wurde im Rahmen der Architektur bei Schouten in Muiden gebaut, misst 16,02 m mal 4,65 m und hat einen Tiefgang von 1,28 m. Die Verdrängung beträgt 34 Tonnen.
Das Interieur ist traditioneller Natur, ausgeführt in Flame Guard / Ecoplex (feuerhemmend, Rezept R.H.), mit massiven Mahagonileisten, klassisch, aber ohne Verzierungen. Mit zwei getrennten Kabinen mit festen Kojen, zwei Toiletten und einer Dusche und dem geräumigen Salon mit Kombüse eignet sich der Innenraum für längere Reisen, ohne dass die Gäste an Komfort verlieren. Selbstverständlich verfügt die Yacht über eine Zentralheizung (Webasto), fließendes warmes und kaltes Wasser und Kühlung. Kochen mit Gas. Für Wasser, Schwarzwasser und Treibstoff sind die Tanks großzügig dimensioniert.
Die Senta ist mit einem Cummings 6-Zylinder-Hauptmotor mit 90 PS (ab 2000) mit geschlossenem Kühlsystem und PRM-Getriebe ausgestattet. Das Schiff hat einen schön geräumigen und geordneten Maschinenraum, so dass die gesamte Technik leicht zugänglich ist. Im Jahr 2000 wurde das Schiff gesprengt und besprüht. Die Takelage ist komplett, einschließlich der Halbwindkraft. Für die Navigation sind alle üblichen Geräte an Bord.
Die Senta ist ein Schiff für den Liebhaber. Für diejenigen, die, wie der derzeitige Eigentümer, Freude am Segeln mit Gästen haben, bietet sich nun die einmalige Gelegenheit zu einer schrittweisen Übernahme. Die Einnahmen aus der Charta sollten als Beitrag zu den jährlichen Wartungs- und Betriebskosten angesehen werden.
Keur Register Holland
Flame Guard Schotten Ecoplex Wände Rezept RH. Feuerhemmend.