Motor
VM
Vermogen in Pk
235hp
Draaiuren
-
Categorie
Classic Sail
Lengte
21.87m
Jaar
1925
Model
schooner
Capaciteit
-
Edoardo Napodano Yacht Manager
Bootdetails
Omschrijving
Grote prijsverlaging voor een snelle verkoop - gemotiveerde verkoper
Voor- en achterzeil schoener (motorsailer), met een doorlopend dek met opbouw, hellende boeg met boegspriet, kano-staart, afgeronde bodem, loden ballast in blokken (5 ton) voorin, dubbele stuurstand, stuurwiel roerbediening, hydraulische transmissie.
Winter/lente onderhoud is aan de gang nadat het hoofdonderhoud en algemeen onderhoud is uitgevoerd, dus de vraagprijs en gerelateerde mogelijke aanbiedingen zijn verbonden aan timing.
Interieurs
Cabines:
2 gasten cabines met elk 2 bedden
1 mastercabine met 1 queensize bed
en 1 eenpersoonsbed
2 bemanningscabines
Badkamers:
3 met douche, toilet en bidet
1 bemanningsbadkamer
Keuken:
Oven
2 koelkasten 24/220 V
2 vriezers 24/220 V
Vaatwasser
Alpes Inox gasbranders
Eetkamer:
Tafel voor 8 personen
2 divans, 1 voor 6 personen
en 1 voor 3 personen
Minibar
Bar kast
Bruginstrumenten:
Raymarine E120 Radar
Raymarine E120 GPS kaartplotter
Raymarine ST60+ echolood
Koden CVS-108 grafisch echolood
Raymarine module
Raymarine ST60+ log
ST60+ windmodule
ST60+ multifunctionele repeater
Nautiradar autopilot
SSB Sailor
Vaste ICOM VHF radio met DSC
Draagbare ICOM VHF radio
Spreek systeem
Bell computer
Epson multifunctionele printer
Barometer
Hygrometer
Thermometer
Klok
Dekhardware:
Lofrans’ lieren
Admiraliteit anker met 200 meter
van 14 mm ketting
Admiraliteit anker met 100 meter
van 14 mm ketting
Voor- en achterzeil schoener
met jibs en staysail op boegspriet
Houten masten
Roestvrijstalen tuigage
Houten blokken
10 Harken Barbarossa bronzen lieren
Hydraulische besturing
Tender 4,20 meter
4 houten bitts
2 gegoten bronzen bitts
De schoener is ontworpen en ingericht in 1925 door de “Codecasa” werf in Viareggio.
Na jarenlang gewerkt te hebben, werd het in de jaren '70 omgebouwd tot een charterboot, die tot 1986 zeilde.
In 1986, na van eigenaar te zijn veranderd, begon de nieuwe eigenaar aan een groot renovatieproject op de boot bij de “Del Carlo” werf in Viareggio, een specialist in de restauratie van houten vaartuigen, en werkte ook samen met onder anderen het architectenbureau De Pas, D’Urbino en Lomazzi in Milaan.
De houtsoorten die voor deze schoener zijn gebruikt, die een waterlijnlengte van 22 meter en een totale lengte van 26,8 meter heeft, zijn eiken, teak, mahonie en olijfwortel.
Het zeilplan is bedacht door ingenieur Luca Taddei uit Lerici (La Spezia), en de zeilen zelf zijn geleverd door het bedrijf Sobstad (VS).
Na drie jaar werken in de werf, werd de schoener opnieuw te water gelaten met de naam “Anniventi”.
Sindsdien heeft het altijd RINA inspectierapporten en bevestiging van zijn classificatiecertificaat voor recreatievaartuigen ontvangen met een beoordeling van 100-A1.1; NAV A.
Elk jaar laat de eigenaar de schoener op de specialistische werf optrekken voor onderhoudswerkzaamheden en eventuele noodzakelijke reparaties.
Dit jaarlijkse werk omvat het schilderen van de romp zowel boven als onder de waterlijn, samen met de fenderbalken en stringers.
Alle interieurs zijn volledig gereconstrueerd door gespecialiseerde ambachtslieden.
Behalve waar het gebruik van AISI 316 roestvrij staal absoluut noodzakelijk was om veiligheidsredenen, is er veel messing gebruikt, waarbij waar mogelijk originele componenten van boten uit dezelfde periode zijn hergebruikt.
Elke nieuwe bevestiging, of het nu van staal of messing is, is ontworpen en geconstrueerd door gespecialiseerde ambachtslieden, met als doel de boot uniek te maken in zijn categorie.
Tussen 1990 en 1991 is het gehele zeilplan herzien, met de toevoeging van dubbele topmasten met kruisstokken en nieuwe zeilen.
De opbouw bestaat uit een ruime eetkamer met een dubbele divan en een tafel voor acht personen, en een aparte keuken met koelkasten en vriezers, een vaatwasser, een oven en een fornuis met vier gasbranders.
Onder dek zijn er een grote mastercabine, met een queensize bed en een eenpersoonsbed, en twee gasten cabines met elk twee bedden, allemaal met eigen badkamer met wastafel, douche, toilet en bidet, airconditioning, intercom en stereosystemen.
Bij de boeg zijn er twee cabines met een aparte ingang, met een eenpersoonsbed voor de kapitein en een bemanningscabine, compleet met badkamer en airconditioning.
De uitrusting in de machinekamer omvat een nieuwe motor, een generator, een watermaker, het airconditioningsysteem, en nieuwe roestvrijstalen tanks voor water en brandstof.
De boot is ook uitgerust met een krachtige omvormer die stroom van de 24V-batterijen met een hoge capaciteit van 1700 A omzet in een 220 V-voeding die in staat is om alle 220V-diensten aan boord te laten werken, zonder de generator te gebruiken en in absolute stilte.
In 2004 werden de vier koelkasten in de keuken vervangen door nieuwe roestvrijstalen koude kamers, waardoor er meer koelkast- en vriesruimte beschikbaar kwam, aangezien de twee compressoren naar de machinekamer werden verplaatst, en ook het verbruik van elektrische energie aanzienlijk werd verminderd.
Er werd ook een moderne nieuwe watermaker geïnstalleerd, die 200 tot 250 liter drinkwater per uur levert.
In 2005, naast het routinematige werk dat jaarlijks in de werf wordt gedaan, werden verschillende meubelstukken in de keuken volledig vernieuwd, om het praktischer en beter uitgerust te maken.
Het gehele elektrische schakelpaneel op de hoofdbrug is volledig gereviseerd, gemoderniseerd en betrouwbaarder gemaakt, door Landucci uit Viareggio. De motor is ook grondig onderhouden, waarbij verschillende componenten zijn vervangen als voorzorgsmaatregel tegen storingen.
In 2006 werd de opbouw extern geschilderd in de werf, met een All-Grip afwerking. Ook werd het renovatiewerk aan de keuken voltooid, met de installatie van een nieuwe vaatwasser en nieuwe Alpes Inox gasbranders.
De banken in de achterste cockpit zijn gerenoveerd.
Het gehele brandbeveiligingssysteem is vernieuwd.
Verschillende delen van de planken zijn vervangen, en het Cruisair airconditioningsysteem is gedeeltelijk vernieuwd.
Er is een nieuwe waterlijn gemarkeerd, en de gehele opbouw is opnieuw geschilderd in zwart en wit.
In 2008 was de schoener ongeveer drie maanden in de werf voor zijn routinematige jaarlijkse onderhoudswerkzaamheden en reparaties, en meer specifiek:
Machinekamer: Volledige motorcontrole en revisie van de startmotor. Vervanging van de Aquamet CK stalen schroefas, met RINA typegoedkeuringscertificaat. De controle omvatte ook de ONAN 16kW generator, de watermaker en het airconditioningsysteem.
Snelle werkzaamheden: Vrijboordplanken tot op het blote hout afgeschuurd en opnieuw geschilderd voor Rina-inspectie. Het voegen werd vernieuwd waar nodig, anti-fouling behandeling werd aangebracht, een deel van de achterste kiel werd gerepareerd en de dichtheid van de pivots werd gecontroleerd.
Opbouw: Totaal tot op het blote hout afgeschuurd, waarbij ook gebieden met lichte slijtage zijn vervangen. Negen meter van de stuurboord stringer zijn volledig gereconstrueerd, samen met de bodem eronder en de stuurboord fenderbalk, waarbij ook drie nieuwe topbalken aan de stuurboordzijde zijn geplaatst.
Alle oppervlakken zijn beschermd met acht lagen verf.
In 2009 werd het gehele snelle werk opnieuw gekit en de opbouw opnieuw geschilderd, samen met al het noodzakelijke routinematige onderhoudswerk.
In 2010 heeft de eigenaar de schoener voorzien van nieuwe navigatie-instrumenten, waaronder een nieuwe Raymarine elektronische radarantenne, echolood, log, E120 GPS kaartplotter met interface, superimposed radar en 3D kaart, windstation met vijf ST60+ repeaters en een nieuwe ICOM VHF radio met DSC en DISTRESS.
De gehele navigatietafel op de brug is vernieuwd, waarbij de console is aangepast om de installatie van de nieuwe windrepeaters mogelijk te maken. De werf heeft ook de motor onderhouden, waarbij de injectiepomp is vervangen en de werkdruk is gereset.
Voor de opbouw is er een ruime brug uitgerust met een complete reeks van de modernste instrumenten. Onder zeilkracht kan de dubbele stuurstand ook de schoener vanaf de achtersteven sturen.
In 2011 zijn delen van de stuurboordplanken vervangen, samen met verschillende ribben en topbalken, en de fenderbalk is gerepareerd. De schroefas en bushings zijn vervangen, het koelsysteem is gerenoveerd, waarbij de externe spoel is verwijderd en een interne warmtewisselaar is geïnstalleerd, en het 24V-systeem is gescheiden van het 220 V-systeem, waardoor twee onafhankelijke koelsystemen zijn verkregen. Zoals elk jaar, is het voegen gerepareerd en is een anti-fouling behandeling aangebracht, en het snelle werk en het interne wit zijn opnieuw geschilderd.
In april 2012
De volgende werkzaamheden staan gepland:
- Verwijdering van de masten voor een grote revisie en opnieuw lakken.
- Rubberkitten van alle teakverbindingen en een grondige controle van de achterste, cockpit en opbouw hout.
Contactgegevens
Meer Info
Disclaimer
De Maatschappij publiceert de details van dit vaartuig te goeder trouw en kan daarom de juistheid van deze informatie niet waarborgen of garanderen.
Eigenschappen
Elektrische Apparatuur
Alternator:✓
Elektronica
Dieptemeter:✓
Radar:✓
Log-snelheidsmeter:✓
Radardectectie:✓
Computer:✓
Plotter:✓
Autopiloot:✓
Radio:✓
Kompas:✓
Navigatiesysteem:✓
VHF:✓
Apparatuur Binnen
Manuele Bilgepomp:✓
Scheepstoilet:✓
Elektrisch toilet:✓
Warm water:✓
Frigo:✓
Batterijlader:✓
Apparatuur Buiten
Teak in Cockpit:✓
Grachtenbootjes en Tenders:✓
Cockpit Tafel:✓
Zwemtrap:✓
Aandrijving
Motormerk:VM
Vermogen in Pk:235pk
Motorcategorie:Binnenboord
Voorstuwing:Rechtstreekse Aandrijving
Motorbrandstof:Diesel
Dimensies
Dimensies
Lengte over alles:21.87m
Breedte:6m
Allerlei
Romp materiaal:Houten
Reservoirs
Drinkwatertank:
Brandstoftank:
Afvalwatertank: