m

Granada 32

€ 39.999,- Bj 1988 9,8 m Polyester r 441x
Mooi gelijnd en zeer complete snelle en sportieve zeiler met veel leefruimte.
Vaareigenschappen
Schip zeilt hoog en hard aan de wind, ca. 5.5 knoop bij 40 graden ware wind, op ruimere koersen 6 a 7 knopen met spinaker of hardere wind ook wel boven 7 knoop.
Veel trimmogelijkheden, maar niet extreem trimgevoelig:
Met de 7/8 tuigage laat het schip zich gemakkelijk hoog aan de wind te sturen, schip is niet kritisch bij te hoog opsturen. Windset geeft continue informatie over te varen koers en windsterkte.
Door de diepe loden kiel voelt het schip stabiel en stevig aan en zet vlagen om in snelheid (i.p.v. hellen en loefgierig worden)
Roer bediening onder zeil licht en stabiel, onder motor varend: helmstok vasthouden of op de stuurautomaat (balansroer)
Manoeuvreerbaarheid:
Vaart op de motor goed voor- en achteruit, vermogen voldoende voor 6 knopen bij 2500 toeren.
Accelereren vooruit op de motor is prima met weinig wielwerking
Stopweg is redelijk met wielwerking naar stuurboord bij langzaam achteruitslaan
Rechtstandig stoppen en weer recht achteruit varen geen enkel probleem
Draaicirkel 2 scheepslengten
Zeegedrag is uitstekend. Schip laat zich niet gemakkelijk wegzetten in de golven. Weinig overkomend water. Golfgedrag zeer soepel (alle gewicht zit in het midden van het schip).
Constructie:
Romp in wit polyester met grijze band langs waterlijn en blauw-grijze band onder voetrail. Geheel dubbelwandig met balsa kern, massief ter plaatse van de kiel. Frame rondom de kielophanging en voor opvang van de doorgestoken mast. Schotten, stringers en kasten vast ingelamineerd. Gehele romp afgewerkt met topcoat.
Dek in wit polyester met blauw-grijze band over kajuit en kuipopbouw. Geheel dubbelwandig met balsa kern, ter plaatse van het dekbeslag versterkt met watervastverlijmd multiplex in plaats van balsa.
Dekoppervlak is wit en ter plaatse van de anti-slipvlakken lichtgrijs. Het anti-slip profiel is in het dek opgenomen, functioneert uitstekend zowel droog als nat en is niet verkleurd of vervuild.
Romp-dekverbinding met polyester verlijmd, daarna vastgezet met RVS bouten door de aluminium voetrail heen.
Staand- en lopend want, beslag
Mast, supplied by Selden, met twee paar zalingen
Giek met vaste rodkicker
Selden spinakerboom
Staaldraadverstaging met spanners aan dek, verstaging tussen eerste en tweede zaling apart op te spannen
Hekstag met spanner teruggeleid naar de kuip.
Lopende bakstagen met aparte lieren te bedienen.
Stoppers (2x6, Easylock) en 2 lieren op kajuitdak voor:
Vallen – grootzeil, genua, spinaker
Smeerrepen – 1ste en 2de rif, onderlijk
Boomhijs, cunningham, neerhaler, rodkicker
Lieren:
2x Andersen 40ST schootlieren, self-tailing op kuiprand
2x Andersen 28ST vallieren, op kajuitdak
2x Andersen 28 bakstaglieren op kuiprand
Overig:
Blokken – Hoofdzakelijk Harken, inclusief dubbel-halend patentblok voor grootschoot.
Overloop in kuip op brugdek met overlooptalies en klemmen
Dubbele zeerailing met spanners - RVS scepters, preek- en hekstoel
Compleets spinakerbeslag met spinakerschoten (Dyneema), barberhaulers, klemmen en blokken.
6 grote stootwillen met fendasocks en landvasten

Zeilen:
2x grootzeil (1x tour Dacron en 1x laminaat)
stormfok
2x HA fok (Dacron en laminaat)
2x genua 1
1x genua 0
1x gennaker
2x spinnaker
Kenmerken
Merk:

Granada

Type:

32

Bouwjaar: 1988
Lengte: 9,8 m
Breedte: 3,23 m
Diepgang: 1,8 m
Prijs: € 39.999,-
Rompmateriaal: Polyester
Ligplaats: Dinteloord
Ligplaats: