m

Lemsteraak VA 104

€ 495.000,- Bj 1988 14,2 m Staal Diesel r 296x
Jachtmakelaar voor dit schip is Dick Schmeinck 06 22797174

Lemsteraak "Luije Man" VA 104
Een onberispelijk, ambachtelijk gebouwde Lemsteraak met authentieke en karakteristieke elementen. Deze klassieke Lemsteraak is een snelle zeiler, elegant en perfect onderhouden. In feite valt er niets meer te verbeteren. Ze is ontworpen door Stofberg, gebouwd in 1988 door Stofberg en Zn. in Leimuiden en verder geoptimaliseerd door Andre Hoek met o.a. zwaarden, tuigage en onderwaterschip. Voor het bedieningsgemak is dit schip voorzien van een elektrische boegschroef, zware stuurautomaat, elektrische zwaardlieren, een elektrische grootschoot lier en een hydraulische lier om het grootzeil te hijsen. De Luije Man is boven de waterlijn geklonken en onder de waterlijn gelast. Ze heeft een Frans eiken roer met rvs vingerlingen en Frans eiken zwaarden van messing beslag. Verder is ze rijkelijk voorzien van smaakvol houtsnijwerk, luxe hang- en sluitwerk en de achterpui is van glas en lood met een afbeelding van de boot.

Het jacht is zeer onderhoudsvriendelijk doordat veel onderdelen van het schip zijn gemaakt in rvs, ondermeer een potdeksel, boeisel, mastkoker, stuurstand, kuipvloer, standpijpen en dek. De romp is gespoten in een 2 comp. AWL grip systeem en het onderwaterschip in een epoxy verfsysteem.

De opbouw en het interieur zijn rijkelijk betimmerd met mahonie en in de hoogglans gelakt. De kuip is van teakhout en mahonie en het rvs dek is geheel met teak belegd. Het mahonie interieur is hoogglans gelakt en ademt warmte en gezelligheid uit. De plafonds zijn wit gelakt met mahonie dakspanten. In de kombuis en de U vormige rondzit is het zeer comfortabel vertoeven. Binnen is er opvallend veel kast- en bergruimte en dit gaat door tot in de hutten. Ook zijn de hutten ruim en licht, sfeervol en voorzien van wastafelmeubels met corianblad.

Sinds 2007 hebben de huidige eigenaars haar in bezit. Ze hebben er werkelijk alles aan gedaan om haar in perfecte conditie te houden waaronder een recent tuig (2013), recente stoffering, een complete lakbeurt ( 2017), een nieuwe stilste generator, sfeervolle ongelakte massieve teakhouten vloeren en tafels van 2015. Het teakdek en dak zijn opnieuw gerubberd in 2013 en het schip heeft een antifoulingbeurt gehad in 2017.

Kortom, een chique dame om verliefd op te worden en de Luije Man mag met recht lui genoemd worden want aan dit jacht valt niets meer te verbeteren.

Algemeen:
Luije Man, lengte 14.20 m, breedte 4.75 m, diepte 0.95 m, bouwjaar 1988, Va 104, ontwerper en bouwer Stofberg, onderwaterschip Hoek design, materiaal kuip: teakhout en mahonie met blokroosters,materiaal kajuitdak teakhout, materiaal potdek rvs met mahonie, materiaal ramen staalglas in bronzen ovale poorten, materiaal voordek en gangboorden teakhout, besturing stuurwiel mechanisch (2004), aterverplaatsing ca. 24 ton, ballast loodbroodjes, roer (eikenhout met rvs beslag), betimmering binnen massief mahonie, 1 eigenaarshut met fontein, 2 gastenhutten (waarvan 1 fontein), 7 slaapplaatsen ( (1x2/2x1/ 3x1 pers.), stahoogte 1.90-2.30 m, toilet (elektrisch) en doucheruimte met een kast voorzien van wasmachine (4 kg, 220 Volt) en een douchecabine.

Motor:
Steyr M166, 163 PK, 6 cilinder, bouwjaar 2004/2005,keerkoppeling ( hydraulisch 2 F), brandstoftanks 2 x 225 ltr, natte uitlaat koelsysteem, hundested verstelbare schroefinstallatie, schroefas rvs en oliegesmeerd en1 keer handpomp + elektrische pomp.

Tuigage:
Doorvaarthoogte ca. 19,50 m met staande mast, 1 x grootzeil (2013), 1 x stagfok (2013), 1x kluiver, materiaal zeilen Dacron, materiaal verstaging RVS, materiaal mast, giek en kluiverboom (Oregon pine CB, verlijmd met RVS beslag, leverancier mast, giek en kluiverboom (Brasker Masten), rvs stokanker met neuringlijn, mastlieren: 2 rvs bronzen tuiglieren, grootzeilhuik, zwaardhoezen en schijnlichthoezen.

Navigatie en apparatuur:
Recente accus's, 24 Volt/220 Volt, 2 acculaders (Victron), 2 stroomomvormer ( Victron), GENERATOR, walstroom, vloeistof kompas in messing huis, dieptemeter en log (Raymarine Tridata ST60), Windset (Raymarine Wind ST60), kaartplotter, autopiloot ( Raymarine ST6001), marifoon(Sailor C401) en complete navigatieverlichting, audioset Panasonic Sadm3 home cinema set met 4 speakers en 1 subwoofer geschikt voor cd/dvd/tuner, gekoppeld aan Sharp Kleuren TV en satelliet ontvanger.

Overig:
Verwarming: recente dieselkachel (2013) )dmv convectoren, recente generator (2013) toilet elektrisch, rvs watertank ca 900 ltr., vuilwatertank 80 ltr., rvs boiler 75 ltr., diepvriezer/koeler (Coolmatic 36 ltr), koelkast (Vitrofigo 120 ltr.), fornuis elektrisch 3 pits ( Eurokera) en oven.

Meer informatie: www.esailing.nl
Kenmerken
Merk:

Lemsteraak

Type:

VA 104

Bouwjaar: 1988
Lengte: 14,2 m
Breedte: 4,75 m
Diepgang: 0,95 m
Prijs: € 495.000,-
Rompmateriaal: Staal
Ligplaats: Makkum, De Stienplaat 1
Postcode ligplaats: 8754 HE
Ligplaats Land: Nederland
Waterverplaatsing: 24 ton
Doorvaarthoogte: 15m tot 20m
Aantal hutten: 3
Aantal slaapplaatsen: 7
Toilet(ten): 2
Besturing: Stuurwiel
Motor
Merk: Steyr
Type: M166
Bouwjaar motor: 2004
Aantal cilinders: 6
Brandstof: Diesel
Boegschroef: H
Vermogen: 100 tot 250pk
Type motor: Binnenboordmotor
Interieur
Bad/douche: H
Geluidsinstallatie: H
TV: H
DVD speler: H
Kooktoestel: H
Vriezer: H
Oven: H
Koelkast: H
Verwarming: H
Uitrusting
Anker: H
Electrisch ankelier: H
Zeilhoezen: H
Tuig
Strijkinstallatie: H
Grootzeil rolreef: H
Fok: Stag
Electra & water
Acculader: H
Omvormer: 2 X Victron 24/3000
Waterdruk systeem: H
Waterboiler: H
Navigatie & electronica
Navigatieverlichting: compleet
Dieptemeter: Raymarine Tridata ST60
Windmeter: H
Kompas: H
Stuurautomaat: H
Log: Raymarine Tridata ST60
Kaartplotter: H
Marifoon: Sailor C401
Exterieur
Interieur materiaal: Massief mahonie hoogglans
Ligplaats:

eSailing

eSailing is de moderne jachtmakelaar. Uw schip wordt maximaal gepresenteerd op internet en social media. eSailing bestaat uit vijf geheel zelfstandige vestigingen verspreid over Nederland. U krijgt persoonlijke begeleiding van uw eigen jachtmakelaar. Uw schip wordt geadverteerd op vele nationale en internationale websites. Door zelf mee te werken in het verkoopproces kunt u tot duizenden euro’s besparen.